Julklapp till svärfar, ska jag trimma till tailen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Julklapp till svärfar, ska jag trimma till tailen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Julklapp till svärfar, ska jag trimma till tailen?

Har täljt till ett litet (47cm med tail) slötrollingsbete som jag tänkt ge till min svärfar i julklapp.
    Borde jag trimma till där jag fäst tailen då den är bredare än bakre delen av betet, eller ser det bra ut ändå?
    Hade inte tänkt ha tail på den från början men tänkte i sista stund go big or go home o drog på en stor deviltail, det blev riktigt bra low float på den,knappt så den flyter o den gick sjukt brett o sävligt.

Vad tror ni jag ska försöka mig på att skära eller ska jag låta den va?

Svar uppskattas

Grymt fint bete! Att det syns att det är hemmagjort är väl inget fel, och inte heller bryr sig nog gäddan. Jag tycker du kan göra som du vill med tailen, men än en gång vädigt snyggt!
    En abborre är en abborre

Kommentera

den är fin!

det är tanken som räknas i jule tider!

Kommentera

Tror inte det blir snyggt att karva i gummit. Bättre då att skära av några sektioner på tailen så den blir smalare, och obetydligt kortare. Skulle nog jag gjort iaf. Snyggt bete hur som helst!

Kommentera

Blir inge snyggt å skära i gummit för å göra de smalare... Har testat, de ser ut som skit efteråt.. Ta bort en elr två sektioner, svårt å se hur betet är egentligen men borde bli bra då.
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
            Blir inge snyggt å skära i gummit för å göra de smalare... Har testat, de ser ut som skit efteråt.. Ta bort en elr två sektioner, svårt å se hur betet är egentligen men borde bli bra då.
            Oj va trög jag känner mig nu >. < tänkte inte ens på det [emoji14] har en bild på den där det är en mcmytail tail på där det syns bättre, kan leta upp det.

Tack för tipset, även kritiken

Kommentera

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1449418805371.jpg
Views:	1
Size:	387,0 KB
ID:	1779904
              Hittade den, var tänkt att den skulle va utan svans först så därför gjorde jag en rund ände på den annars hade jag mätt diametern på en tail och kapat den rakt.
              Nu blev det en spontangrej mest för att svärfar såg ett stort tailbete i lådan o tyckte det va coolt med gummisvans på vanliga wobblers.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
              712 svar
              189 060 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman