Knut slits sönder trots jag använder pärlor? Genomlöpare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knut slits sönder trots jag använder pärlor? Genomlöpare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ska kolla öppningen på dragen noga nästa gång jag köper fler genomlöpare.. har inte många kvar nu haha men de 2 jag har kvar verkar fungera bra.

Kommentera

0,29 mm fluorocarbon känns spontant lite tunnt. Jag kör 0,35 minst.

Kommentera

Ursprungligen postat av macköring Visa inlägg

Abu garcia sölv och westin sömmet var de drag jag tappade.. Körde en tur idag med OBD och de fungerade smärtfritt... fick även 6 havsöringar!!
        faen så fiiint! klar revansch där ju!!!

mvh/peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg

"Ett återkommande problem är dock att knuten som sitter nere vid kroken slits av trots att jag använder en mjuk pärla närmast knuten sen en hård pärla.."
          Ok, prova byta ut fc till mono 0,35-40 då håller det…

Kommentera

Har själv aldrig provat genomlöpare, ställer mig lite frågande till varför man ska krångla till det när det funkar helt utmärkt med ett vanligt no-twist lekande direkt på flätlinan - tappar aldrig fiskar med dubbla fjäderringar mellan bete och krok.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
              tappar aldrig fiskar med dubbla fjäderringar mellan bete och krok.
              Aldrig?

Kommentera

Westin sömmet, har flera som äter linan. Är något vasst inne i rören på vissa.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  Har själv aldrig provat genomlöpare, ställer mig lite frågande till varför man ska krångla till det när det funkar helt utmärkt med ett vanligt no-twist lekande direkt på flätlinan - tappar aldrig fiskar med dubbla fjäderringar mellan bete och krok.
                  På vilket sätt är det krångligt? Kör uteslutande med genomkörare och aldrig haft en tafs som går av.
                  Några av de bästa havsöringsdragen är ju genomlöpare och får ju genom detta en annorlunda gång vilket är det som gör dem effektiva. Råder dig att testa, går utmärkt att förbereda allt hemma så är det lika enkelt som att byta ett drag med beteslås.

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg

Aldrig?
                    Nej, faktiskt inte (peppar, peppar). Jag ser alltså inget problem som behöver lösas. Det har väl hänt att man missat att kroka i själva hugget när det varit försiktigt och man står och sover men det hade ju inte funkat bättre med genomlöpare.
                    Senast ändrad av holden; 2022-10-15, 10:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg

På vilket sätt är det krångligt? Kör uteslutande med genomkörare och aldrig haft en tafs som går av.
                      Några av de bästa havsöringsdragen är ju genomlöpare och får ju genom detta en annorlunda gång vilket är det som gör dem effektiva. Råder dig att testa, går utmärkt att förbereda allt hemma så är det lika enkelt som att byta ett drag med beteslås.
                      Det är väl klart krångligare att behöva skarva på en FC med pärlor och grejer än att knyta ett lekande direkt på huvudlinan, plus risken för linbrott pga slitage - tror man att betets gång fångar bättre ska man givetvis köra på genomlöpare, personligen tror jag inte det eftersom det är reaktionshugg man triggar och öringen hinner inte göra någon utförligare analys om betet är ätbart eller inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                      712 svar
                      189 056 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman