Veckans fluga ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Veckans fluga !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

finns det myror är det bättre att lägga ut din fluga som som liknar en myra och se den försvinna när en fisk tar den
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

He, he, he! Ja, inte ska du behöva mäska innan Linus.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Imon om jag mår lite bättre (feber och förskyld) ska jag sätta mig vid städet och binda några forsländenymfer, har lite ideer på gång igen :P
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Ser fram mot att få se dem. Och hoppas att förkylningen ger sig snart för dig. På lördag, är det äntligen premiär i Björka! Så då ska jag dit i raket fart!

Rapport kommer.

Kommentera

aaah vilken lyx här ligger isen som ett stadigt lock på sjöarna fortfarande

Kommentera

Trist! Men det varma vädret som SMHI har utlovat tills i morgon och ett tag framöver kan nog råda bot på det. Nu måste ju våren snart sätta igång på allvar! Tänk, att förra året ca. 2 veckor fram i kalendern från nu så stod jag och fiskade torrfluga. Men nu blir det nog ett tags streamer harvande med sjunk lina till att börja med. Men det kan jag verkligen leva med.

Edit. Nu när jag funderar på helgens fiske tripp. Så ska jag nog testa ett par Kräfta imitationer också. Björka dammen, har ett grymt bestånd av Signal kräfta. Och inte sällan hittar man delar av dem i magen på bågarna.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-11, 08:56.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	DSC_0481.jpg
Views:	1
Size:	149,4 KB
ID:	1767279

Testade lite olika varianter på dagsländenymfer men blev bara bökigt att binda dom så jag håller mig till traditionella nymfer, typ modifierad guldribbad haröra med vingsäck och ben av fasan, sen de minsta phaesanttail nymph.

Ja en kräfta kan nog sitta fin fint nu när isen släpper, speciellt om de finns mycke av dom i dammen

Kommentera

Jag tror att du ska prova en svart marabou streamer med guldtinsel i skärten och ha ett par kulögon ock tre gummi ben på varje sida

Kommentera

Ursprungligen postat av Linus ÖRING Visa inlägg
                    Jag tror att du ska prova en svart marabou streamer med guldtinsel i skärten och ha ett par kulögon ock tre gummi ben på varje sida
                    Den lät giftig, aldrig fel med svart och guld

Kommentera

Testade lite olika varianter på dagsländenymfer men blev bara bökigt att binda dom så jag håller mig till traditionella nymfer, typ modifierad guldribbad haröra med vingsäck och ben av fasan, sen de minsta phaesanttail nymph.

Ja en kräfta kan nog sitta fin fint nu när isen släpper, speciellt om de finns mycke av dom i dammen[/QUOTE]

Klart fina nymfer!

Jo, gott om kräftor är det verkligen. Man kan se ett antal komma promenerande på botten när man står och fiskar. Och fiskar man sjunk lina? Då händer det att man får upp en och annan som har gripit tag i linan eller flugan lol.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X