Era bästa nymfer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Era bästa nymfer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det gör mig glad att höra! Och de vänliga orden värmer.

Och en bra och trevlig fiske kompis som du är värd sin vikt i guld.

Visst, är flug fisket någonting alldeles extra! Spinn fisket, är nog så tillfredsställande och roligt. Men flug fisket har fler dimensioner....Entomologin som du nämnde b.la. Och att genom flug bindningen kunna skapa sina egna beten är ju en fin hobby i hobbyn så att säga. Och att det finns så mycket att lära att man kan hålla på en hel livs tid utan att bli full lärd.

Jag lyfter på fiske hatten och bugar djupt för herrarna Hans Lidman, Rolf Smedman och G. E. M. Skues som först och främst genom sina böcker gav mig detta intresse!

Mer om Mr. Skues här: http://www.flyfishinghistory.com/skues.htm

Lidman och Smedman behöver knappast någon närmare presentation.

Tips. En film du ska se tycker jag är denna: http://www.imdb.com/title/tt0105265/

Visserligen en spel film. Men innehåller en hel del flugfiske. Bra story också.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-24, 22:21.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
      Göran...här kommer en eloge till dig..och bara dig!

Hade det inte varit för dig...så hade jag aldrig börjat med detta...och jag bara älskar hanteringen runt hela detta...inte bara fiske...utan hela biten...att man måste gå vidare...titta på entomologin...bli bekant med vad fisken jagar...du har väckt ett intresse som bara är så mycket större än att bara följa givna mönster mm...

Jag skulle kunna skriva en hel liten novell om vad du har betytt för mig här...men det ska jag inte...men jag hoppas att andra ibland åtminstone lite kan förstå att uppskatta allt vad du tillför till den här sidan "fiskesnack",,,
      Det börjar verka kärlek banne mig...;-) Till och med jag som inte ens fiskar fluga (verkar lite gay att stå i gummikläder och vicka på handleden ;-))) tycker att era alster är fantastiska! Men skryt inte mer om Göran nu, han blir bara kaxig... ;-) SÅ... keep it up my friends! (Ironi är något jag gillar) ;-)

Kommentera

Jag vadar inte inte längre p.ga. höft protesen. Så gummi fetish tiden är över för min del. Trist men sant....Att vadnings fisket är över alltså. Gummi brallorna saknar jag inte speciellt mycket. Jäkla "kondens kalsonger" jag hade rent ut sagt!

Hann aldrig skaffa andas vadare.

Moi kaxig?! Naah!

Hoppas att vi kan lura in dig i flugfiske träsket så småningom Perra.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-24, 23:38.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	fiskebilder 258.jpg
Views:	1
Size:	114,9 KB
ID:	1760366
          Jag nämnde nåt tidigare i denna tråd om kläckande sjösandslända. Här är det öring som äter fjädermygg. Flytring är kul.
          A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

#Moi kaxig?! Naah!# ;-))
            By the way så har jag en luring på gång till tävlingen, har med ett snickeriverktyg att göra....
            Fundera på den Du! ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
              [ATTACH=CONFIG]29656[/ATTACH]
              Jag nämnde nåt tidigare i denna tråd om kläckande sjösandslända. Här är det öring som äter fjädermygg. Flytring är kul.
              DÄR, skulle jag gärna vilja vara när det ser ut så där!

Fy fan vad grannt!

Jo, med flytring så kommer man ju närmare firren på alla vis. Och ett häftigt perspektiv över vatten ytan får man också.

Det här är väl en trevlig syn också?

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-25, 00:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Perragreven Visa inlägg
                #Moi kaxig?! Naah!# ;-))
                By the way så har jag en luring på gång till tävlingen, har med ett snickeriverktyg att göra....
                Fundera på den Du! ;-)
                Aha! Flugor i äkta furu som skär brädor?

Nä, skämt å sido. Jag har en liten aning om vad du menar?

Kommentera

Skrubb, plan, rikt... finns i olika modeller... ;-))

Kommentera

[QUOTE=Jock Scott;613060]DÄR, skulle jag gärna vilja vara när det ser ut så där!

Fy fan vad grannt!

Jo, med flytring så kommer man ju närmare firren på alla vis. Och ett häftigt perspektiv över vatten ytan får man också.

Det här är väl en trevlig syn också?

Tänk om jag bara hade kunnat hitta bilden med många vak....
                    Denna är ju inte heller så dum
                    Click image for larger version

Name:	fiskebilder 022.jpg
Views:	1
Size:	463,4 KB
ID:	1760367
                    Det var inte den bilden jag letade efter men hittade denna. Jag lånade med grannens dotter för några år sen på lite gäddfiske.
                    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

• En vecka till premiären och så får man se ruskig fiske porr från Dalarna.

Fiske klådan är svettigt akut nu!

Förstår varför lill tjejen ser så glad ut! Vem skulle inte göra det med en buggande firre i andra änden av linan?

Läckert foto!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X