Era bästa nymfer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Era bästa nymfer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Groggo Visa inlägg
    Underbart spö med den linan på
    Mhmm, jag fastnade direkt och har inte ångrat mig, så med största sannolikhet så kommer det bli en motsvarande klass 3:a också...

Kommentera

Kan inte riktigt släppa det här ämnet...

Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

Skit fin Vulgata nymf det där! Bra proportioner mellan hackle och stjärt spröt. Litet och nätt huvud också.

Bara att fortsätta och mata på.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-22, 19:27.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Eget mönster?

Kommentera

Kan det mycket väl vara. Bara att testa i Bjeveröd när det blir dax.

Kommentera

Har nog snöat in lite...

Freestyling...

Kommentera

Intressanta nymfer. Den övre är ju ett slags flymf ( även om nu flymfer normalt inte har bröst / ving säck ska tilläggas) med det där långa hacklet.

Den undre. (ännu mer lik med svarta plast ögon) Skulle kunna gälla för en flick slände nymf.

Du har många flugor att testa under säsongen nu!
                Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-24, 19:25.

Kommentera

Göran...lite lustigt är det nu...har aldrig varit så roligt som nu att binda...sätter mig mest bara en stund...tittar på materialurvalet...börjar i ena änden...och är inte klar över hur jag vill att den ska se ut förrän jag är nånstans på mitten...känner att jag nog också snart ska lägga ner binderiet för i år...och ladda inför nästa vinter istället...men om man sen ska vara lite ärlig så tycker jag bara att detta är så kul nu...
                  Leker bara mest just nu med materialen...blir skit det mesta...men bara så kul att se vad man kan göra med material ihop...

Kommentera

Det brukar vara så. Man bestämmer sig för att lägga av efter en lång flug bindar vinter. Sedan poppar någon ide' upp och så är man igång igen!

Kolla bara detta....Om du nu inte redan sett det?

Hade precis packat ner grejorna och öppnade käften här om att det skulle bli ett långt uppehåll i bindandet. Jo pytt!

Kommentera

Göran...här kommer en eloge till dig..och bara dig!

Hade det inte varit för dig...så hade jag aldrig börjat med detta...och jag bara älskar hanteringen runt hela detta...inte bara fiske...utan hela biten...att man måste gå vidare...titta på entomologin...bli bekant med vad fisken jagar...du har väckt ett intresse som bara är så mycket större än att bara följa givna mönster mm...

Jag skulle kunna skriva en hel liten novell om vad du har betytt för mig här...men det ska jag inte...men jag hoppas att andra ibland åtminstone lite kan förstå att uppskatta allt vad du tillför till den här sidan "fiskesnack",,,

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X