Era bästa nymfer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Era bästa nymfer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Och en annan har nog en liten dragning åt fel håll precis som Perragreven skrev tidigare...blev väldigt mycket rosa i bröstet på senaste alstret...

Har precis beställt ett "Magic tool", nån av er som har testat? Lite sugen på att testa cdc mm som dubbing, sett så många läckra nu just med det...
    Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

• Mitt första försök med Hares ear dubbing...tror nog att detta kommer att bli ett material i min smak!

Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

• Hej!

Har prövat Magic tool vid ett tillfälle. Och visst underlättar det CDC jobbet. Har än så länge inte kommit mig för att skaffa ett bara.

Mycket läcker nymf! I storlek 14 och 16 bör den bli väldigt användbar.

Eftersom du nämnde CDC dun. Så kände jag plötsligt lust att binda några F - Fly med grå / brun foam kropp dessutom. På #12 krok.

Vinge: 2 st bruna CDC och en vit överst för synlighetens skull.

Lederna på kroppen, gjorde jag genom att vira några varv tråd hårt med jämna mellanrum ut efter foamen.

Vore väl fn om den inte flöt?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-26, 20:03.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Denna är inte att förglömma stl.16 är denna och inte bunden efter Johan Klingberg för han använder ingen bindtråd till dessa

www.kronos.pixbox.se

Kommentera

• Mmm, ser fin ut den med.

Gör Klingberg som Frank Sawyer gjorde kanske? Och använder tunn koppar tråd som "bind tråd".

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Mmm, ser fin ut den med.

Gör Klingberg som Frank Sawyer gjorde kanske? Och använder tunn koppar tråd som "bind tråd".

Ja det finns en film som Johan har gjort och den heter just "Frank Sawyers favoritflugor"
              www.kronos.pixbox.se

Kommentera

• Aha! Misstänkte det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X