dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Googla efter bilder på en dagslända så ser du att vingen är stor hos de flesta dagsländorna, hacklet skall imitera benen på vatten ytan, så en bra längd på dessa så blir dom snusfina.

http://www.jsonsweden.com/flugbindning

En nyttig sida med mycke info och special knep för realistiska dagsländor, under tying guides har du mallar för de olika insekterna. Där kan man se att vingarna på dagsländorna är nästan lika långa som bakkroppen

Snyggt jobbat, keep it up
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• När ni ändå är igång och feedbackar så får ni gärna kommentera mina lite om vad som behöver piffas till.
      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Super fin Märl kräfta det där!

Man skulle ju kunna göra tång räkor och små fisk typ Spigg också.
        Tack Jock
        Tång räkan står på listan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
          När ni ändå är igång och feedbackar så får ni gärna kommentera mina lite om vad som behöver piffas till.
          Jag köpte min första flugbindningsset 1998 och har bundit mina flugor sen dess, mina kanske första 100 flugor var inget mer än fiskeskrämmare. Jag måste säga att du och några andra på tråden har kommit så långt i den här konsten, som jag kan bara gratulera er.
          Hur fint som helst.
          En gubbe som binder riktig fint är Davie McPhail som finns på yuotube, om du vill för finns din fluga bindning, kan du kolla på hans videofilmer.
          skitfiske

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mickefinn Visa inlägg
            Tack Jock
            Tång räkan står på listan.

Varsågod.

Självt ska jag binda Kräft imitationer ( Crayfish zonker ) när jag väl fått rätt zonker skinn i dag eller i morgon förhoppningsvis med posten. I Björka dammen, är det ju som du vet gott om Signal kräfta. Och det är ju inte sällan man hittar kräft skal m.m. delar i magen på bågarna. Tänkte att det skulle vara kul att se om den flugan funkar?

Ska lägga upp ett foto när jag har bundit en sådan.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-11-01, 10:15.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• ser fram emot att se bilden.

Kommentera

• Om posten sköter sig? Så blir det i morgon.

Kommentera

• Är det någon som har en öringfluga för hösten med gummiben? Sjunkande variant ska det vara ELLER VÅTFLUGA.

Kommentera

• Hej!

Bäckslände nymfer är ju alltid gångbara.

Krok # 8 och 10 är lagom.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-11-01, 18:18.

Kommentera

• jag skulle säga streamer, i detta fall. Fiskarna äter sig feta inför vintern och är inte rädda för lite större mumsbitar (vad jag tror, ingen teori)
                      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X