dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ja, den där nymfen ska du köra på med. I de vanliga insekts färgerna: Brunt, grönt, grått och svart + litet olika storlekar, så kommer den att täcka in mängder av olika nymfer.

Citat: Enligt planen testas bucktailarna nästa helg, ska ta ut en nybliven bekant och visa den svenska fina kusten (han är engelsman), får hoppas att både fiske- och vädergudarna visar sig vänligt inställda. Får göra några stora offer inför den turen tror jag. #

Häftigt att få guida en man från flugfiskets hem land!

Glöm inte Borstmask imitationerna.

Skit fiske!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-17, 15:14.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Tjeck! Då blir det till att binda upp en hög med såna däringa. Finns det några andra bra modifikationer än gummiben måntro? Typ biots (såna där från den smala sidan av vingpennor man har till prince och bäcksländenymfer), CDC, marabou, etc?

Jo, det ska bli skitskoj, om inte annat kul med nån fiskepolare öht faktiskt.
      Vi kommer vara i Bråviken utanför Norrköping, vet inte hur det är med borstmaskandet på östkusten riktigt... Men med lite tur testar jag mina glittermaskar på söndag, är hemma på västkusten i helgen.
      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Cdc i så fall? Men väldigt sparsamt använt då. Biots, blir ju knall hårda. Du har ju även Jsons fina ben:

Ja, testa en sådan glitter mask vet jag. Likaså svarta och bruna Wooly Buggers borde funka i storlek 8.

Kommentera

• Jaha med nytt bindstäd i besittning och lite material som går att jobba med har jag lyckats binda ihop en del flugor

F-fly Brun #18
          Click image for larger version

Name:	F-flybrun#18.jpg
Views:	1
Size:	84,4 KB
ID:	1767435

F-fly grå #18

Name:	F-flygrå#18.jpg
Size:	93,4 KB
ID:	1767436

Fjädermyggkläckare #18

Name:	IMG_5419.jpg
Size:	269,2 KB
ID:	1767440

F-fly olive #14

Name:	F-flyolive#14.jpg
Size:	120,9 KB
ID:	1767437

Fjädermyggkläckare #14

Name:	fjädermyggkläckare#14.jpg
Size:	93,3 KB
ID:	1767438
          Senast ändrad av rango; 2013-04-18, 09:21.

Kommentera

• Vad ska man ha för flugor till bäckröding

Kommentera

• Ursprungligen postat av Linus ÖRING Visa inlägg
              Vad ska man ha för flugor till bäckröding
              Vad äter bäcköringen där du ska fiska ? Finns det myror då kan man prova en myra. Dom äter alla slags små kryp som finns i vattnet alltifrån nymfer till sländor. Testa med lite olika flugor du ser, ser du inga flugor testa någon nymf. En liten nattslända eller dagslända om de finns kryp i luften, om inte testa nattslände larv eller nån liten nymf
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ok tror du att de kan ta en färgglad streamer?

Kommentera

• den kan nog reta dom till att hugga
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Det tror jag också eftersom att de är så agrisiva. Har du fiskat bäckröding någon gång?

Kommentera

• Ja, vid 2 tillfällen. Den är litet lättare att lura än vår Fjällröding, som ibland kan vara grymt petig med flug valet. Bäckrödingen, är en kul och ganska aggressiv firre. Jag lyckades att reta upp en sådan i en P&T tjärn i Dalarna en gång så att den spärrade ut gäl locken och glodde ilsket på min fluga innan den stack iväg i hög hastighet så att sanden på bottnen yrde. Jag drog samma fluga alldeles framför den ett antal gånger trots att den sakta backade undan. till slut blev den tydligen förbannad.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X