Alcudia, Mallorca - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alcudia, Mallorca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alcudia, Mallorca

    Ska på semester till Mallorca med familjen 26/5-2/6 2015. Nån charterbåt blir det dock inte frågan om, min budget säger nej. Däremot kan det vara kul att få umgås med nån fisk som går att fånga från land. Oavsett vad jag får så är det ju garanterat arter jag aldrig umgåtts med tidigare och därmed nytt pb Efterlyser generella fisketips, information om vilka arter som finns samt vilka regler som gäller för fiske i havet för icke-Mallorcaner.
    All you need is Lubb.

  • #2
    Du har olika typer av multe (jag har sett fiskar på kanske 5 kg) samt havsbraxen i massor. MEN se till att fixa fiskelicens och fiska där man FÅR fiska. Finns en pir i Alcudia där många bedriver surfcasting. Den ligger där kanalen från naturreservatet mynnar ut i havet.

    Predatorfisket har jag ingen koll på.

    http://www.fiskesnack.com/forum/show...fiska+mallorca

    Jag, min dotter och fru matade multar (annan art än den tjockläppade) med bröd. De åt ur handen på en...
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-10-16, 14:45.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Har sett en del om tillvägagångssättet för att få licens. Spontant så känns det som att det är som gjort för att det ska vara krångligt för en turist som är där en vecka som kanske bara vill okynnesfiska ett par timmar en av dagarna.
      All you need is Lubb.

      Kommentera


      • #4
        Lyfter den här tråden.

        Ska till Alcudia Mallorca med sambon en vecka i mitten av september, flyr under min 50-års dag!
        Hade ju vart kul att prova fiskelyckan nån eftermiddag.
        Gjorde ett snabbgooglande men nej, jag betalar inte en hel förmögenhet för en halvdag i en chartrad båt.

        Är det någon som har något konkret tips för att få prova på nån sorts fiske där ett par timmar för en överkomlig peng?
        Behöver inte vara så avancerat men det ska vara snabbt, lätt och krångelfritt.
        Beroende på vad så kan det tänkas få kosta upp mot ett par tusen.

        //Kenneth

        Kommentera


        • #5
          Kanalen som rinner genom "centrum" finns det jävligt.mkt fisk i alla fall, sen vet jag inte hur mycket man får fiska där men går väl lätt att kolla på plats. Man går.över en välvd stenbro under den såg jag mängder av fisk

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Kanalen som rinner genom "centrum" finns det jävligt.mkt fisk i alla fall, sen vet jag inte hur mycket man får fiska där men går väl lätt att kolla på plats. Man går.över en välvd stenbro under den såg jag mängder av fisk
            Tack för tipset!
            Ska ta en titt på firrarna.
            Om jag ska fiska så får det vara enkelt.
            Kanske låna ett spö av nån en stund.
            Ingen som vet nån uthyrning som inte innebär en hel förmögenhet för en lite fiske?
            Fler tips emottages gärna.

            Kommentera


            • #7
              Låter in frugan dig slänga ner ett resekit för lite mete i hamnen eller ngt? E de ändå din 50årsdag borde väl du få bestämma

              Kommentera


              • #8
                Åkte ut med en lokal fiskare på Rhodos. Kostade 35 euro. Inga stora fiskar då bi satt med Lina mellan fingrarna och enkelkrokar på linan. Tog fiskar på 15cm ungefär, de var bitska då man skulle lossa de och fingrar eller hand var i vägen så satt de i den. Fick tips så kolla i lokala hamnen, någon kan lite engelska, gubben kunde lite men inte hans fru. Blev inget stort men en rolig förmiddag var det.
                /Ingemar

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                  Låter in frugan dig slänga ner ett resekit för lite mete i hamnen eller ngt? E de ändå din 50årsdag borde väl du få bestämma
                  Jo, jo du har på sätt o vis rätt, jag gör egentligen som jag vill!
                  Kanske köper jag lina o krok, ägnar med nåt gött så får vi se om det händer något!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
                    Åkte ut med en lokal fiskare på Rhodos. Kostade 35 euro. Inga stora fiskar då bi satt med Lina mellan fingrarna och enkelkrokar på linan. Tog fiskar på 15cm ungefär, de var bitska då man skulle lossa de och fingrar eller hand var i vägen så satt de i den. Fick tips så kolla i lokala hamnen, någon kan lite engelska, gubben kunde lite men inte hans fru. Blev inget stort men en rolig förmiddag var det.
                    /Ingemar
                    Tjäna Ingemar!
                    Vi får se, ev är jag lite kreativ och raggar nån med en båt. Lite "lokalt" fiske kunde vara kul. När lusten faller på så ska jag dra lite coola berättelser om lokalt fiske på Kap Verde på 90-talet.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 279 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 829 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    617 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    272 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X