gäddvatten i östergötland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddvatten i östergötland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • gäddvatten i östergötland

    lite sugen på att vidga mina vyer lite. så jag skulle vilja ha tipps på bra gäddvatten i östergötland, skaplig ramp är ett krav. hyfsad chans att få skaplig gädda är ju ett plus. brukar hålla till runt finspång samt st annas skärgård så alla andra ställen är välkomna tipps
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

  • #2
    Hej Glan är väl ett bra vatten. Har dock bara fiskat där på vintern. Den enda ramp jag känner till ligger i Skärblacka.

    Kommentera


    • #3
      ja har inte lyckats nått direkt överdrivet bra i glan...
      fast de beror nog snarare på okunskap om vattnet än om dåligt fiske.....
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Team Pikings

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
        lite sugen på att vidga mina vyer lite. så jag skulle vilja ha tipps på bra gäddvatten i östergötland, skaplig ramp är ett krav. hyfsad chans att få skaplig gädda är ju ett plus. brukar hålla till runt finspång samt st annas skärgård så alla andra ställen är välkomna tipps
        Provat fisket i Hunn?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Grävlingen
          Sommen samt östra- och västra lägern! Fiskar själv mycket i östra lägern och den kan leverera riktigt bra!

          Men jag tror alla de sjöarna är "trollingsjöar", har själv jerkat en del i östra lägern, men man måste veta de rätta platserna!

          vart ligger lägern?
          är de tillåtet me fullriggat eller är de spö begränsning?


          hunn har jag inte fiskat i.
          finns de vettig ramp och så?
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Team Pikings

          Kommentera


          • #6
            Roxen

            Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
            lite sugen på att vidga mina vyer lite. så jag skulle vilja ha tipps på bra gäddvatten i östergötland, skaplig ramp är ett krav. hyfsad chans att få skaplig gädda är ju ett plus. brukar hålla till runt finspång samt st annas skärgård så alla andra ställen är välkomna tipps

            Lägg i båten i stångån sedan ut på roxen. Fiska sedan vid grunden utanför ekängen. Bra höst och vår fiske i roxen tycker jag, kanske inte mängd mässigt men en mycket bra snittvikt.

            Kommentera


            • #7
              Grävlingen!

              Det verkar som om vi inte bor så långt ifrån varandra. Fiskar mycket i Sommen men har även varit i Östra Lägern ett par gånger. Jag letar efter ett bra ställe att lägga i båten i Västra lägern. Kanske du har något tips? Har hittat en skaplig "naturramp" vid en badplats men en riktig ramp vore bättre. Har en Silver Fox och fiskar nästan enbart jerk.
              pete22

              Kommentera


              • #8
                Om du kan tänka dig att åka lite norrut så har du bra vatten i södra Närke, t.ex. Tisaren, Sottern, Teen och framförallt norra Vättern.

                Kommentera


                • #9
                  @Tekky
                  vet inte hur de funkar med reglerna, du får ringa och kolla i hamnen som ligger i samhället Rydsnäs! Jag själv kör bara spinnfiske och mete! ja o kräftfiske då!

                  @Pete22
                  västra lägern kan vara lite knepigt! jag skull gissa på att det finns en isättningsplats i den norra änden av sjön (ligger en del stugor där) du får väll åka och reka åk från tranås mot hestra och därifrån mot eksjö så kommer du till norra änden av sjön! Annars kan ja reka nästa gång ja ska hem och fiska!
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

                  Kommentera


                  • #10
                    Prova Bråviken. Går att sätta i båten vid Alvar båtar. Har dragit en del schyssta firrar där. Dock på trolling tidigt på våren.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
                    365 svar
                    72 486 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Zormin
                    av Zormin
                     
                    Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                    53 svar
                    21 376 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mr.Erik
                    av Mr.Erik
                     
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    1 svar
                    241 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Östgötafiskarn  
                    Arbetar...
                    X