Gös fiske i Ralången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös fiske i Ralången!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
    Noen finns större gädda som sagt om du letar efter det. Kompisen ick en på 8 kg för ett par år sedan. Inte ovanligt med 90cm+ gäddor där
    har funderat på att testa där faktiskt

    Kommentera


    • #92
      Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
      Noen finns större gädda som sagt om du letar efter det. Kompisen ick en på 8 kg för ett par år sedan. Inte ovanligt med 90cm+ gäddor där
      Det gör det säkert men trots att jag har provat mig fram efter konstens alla regler med mete och trolling och med hjälp av ekolod så har det bara blivit små gäddor.
      Noen är en lika tråkig sjö eftersom det är dåligt med öar i en sådan stor sjö. Det gäller Ralången också.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #93
        Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg

        men tycker inte du att det är lite skumt att det har funits”rekord stor” gös men inte stor gädda? Skit skumt tycker jag. Har inte testat den grunda delen mot söder där emot så har jag testat norra delen mot Svartåns mynning. När löjan simmar up i ån så följer så jövla mycket gädda med up i ån. Just nu är det helt jävla Sten dött i ån men under sen hösten så sprutar det med gädda(min största gädda i ån låg på 3,5 vilket är ganska dåligt) så från någonstans måste gäddorna komma
        Ja, det är skumt! Jag vet inte vad som har hänt med gösbeståndet i sjön. Betesfisk har ju funnits i obegränsad kvantitet. Jag vet inte om det har med muddringen att göra som gjordes för några år sedan. Vet du något om hur det ser ut i södra änden och hur mycket djupare sjön blev efter muddringen?
        Titta på kartan som jag bif. här. Där står det 1/2-ö och det är därifrån och i pilens riktning som är söder. Där var det svårt med trolling på -70 & -80-talet. Det var grunt och dyigt på botten. Kanske 1,5-2 m.
        Click image for larger version

Name:	Ralången hygge och halvö.jpg
Views:	163
Size:	279,0 KB
ID:	2629980
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #94
          Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg

          men tycker inte du att det är lite skumt att det har funits”rekord stor” gös men inte stor gädda? Skit skumt tycker jag. Har inte testat den grunda delen mot söder där emot så har jag testat norra delen mot Svartåns mynning. När löjan simmar up i ån så följer så jövla mycket gädda med up i ån. Just nu är det helt jävla Sten dött i ån men under sen hösten så sprutar det med gädda(min största gädda i ån låg på 3,5 vilket är ganska dåligt) så från någonstans måste gäddorna komma
          Köp senaste nummret av Fiskejournalen så lär du dig hur du lockar storgäddorna till hugg.
          Click image for larger version

Name:	FJ.jpg
Views:	143
Size:	85,0 KB
ID:	2630110
          Skitfiske yngling.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

            Ja, det är skumt! Jag vet inte vad som har hänt med gösbeståndet i sjön. Betesfisk har ju funnits i obegränsad kvantitet. Jag vet inte om det har med muddringen att göra som gjordes för några år sedan. Vet du något om hur det ser ut i södra änden och hur mycket djupare sjön blev efter muddringen?
            Titta på kartan som jag bif. här. Där står det 1/2-ö och det är därifrån och i pilens riktning som är söder. Där var det svårt med trolling på -70 & -80-talet. Det var grunt och dyigt på botten. Kanske 1,5-2 m.
            Click image for larger version

Name:	Ralången hygge och halvö.jpg
Views:	163
Size:	279,0 KB
ID:	2629980
            hmm aldrig varit där faktiskt. Ensligt din och andras rekommendationer så är det ju övre delen av sjön som gäller, men jag har planerat lite inför våren och jag ska testa fiska närmare jakt tornet. Jag kommer ihåg att vi flera gången åkte förbi den och fortsatte uppåt. Hittills har jag haft kontakt med gädda i försjön(lilla viken längst upp i sjön, där vid Svartån mynning) och i mitten av sjön, precis i midden, långt från stranden men det var bara en massa småskit.


            Kommentera


            • #96
              Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

              Köp senaste nummret av Fiskejournalen så lär du dig hur du lockar storgäddorna till hugg.
              Click image for larger version

Name:	FJ.jpg
Views:	143
Size:	85,0 KB
ID:	2630110
              Skitfiske yngling.
              Har varit en jävla massa plugg så har inte tänkt på fiske så mycket. Jag tror nog att jag ska börja med att hitta ställen där det finns okej snitt på gäddor,2-5kg innan jag ger mig på dem stora. Som sagt tidigare har mina största gäddor har tagits i försjön vid svartåns mynning och min största gädda i Svartån vid frinnaryd. Fick en ganska fin en i sommars i ralången(Svartån mynning, men den bilden är borta)

              (fan vad liten jag ser ut på bilden, var för ca 2-3 år sedan )
              Bifogade filer

              Kommentera


              • #97
                Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg

                Har varit en jävla massa plugg så har inte tänkt på fiske så mycket. Jag tror nog att jag ska börja med att hitta ställen där det finns okej snitt på gäddor,2-5kg innan jag ger mig på dem stora. Som sagt tidigare har mina största gäddor har tagits i försjön vid svartåns mynning och min största gädda i Svartån vid frinnaryd. Fick en ganska fin en i sommars i ralången(Svartån mynning, men den bilden är borta)

                (fan vad liten jag ser ut på bilden, var för ca 2-3 år sedan )
                Jag förstår det när du har lyst med din frånvaro. Ibland måste man göra prioteringar här i livet. Ja, jag vet det! Du har nämnt den tidigare i ett inlägg.
                Snart har du väl jullov så då får du väl ge dig ut o angla gädda istället.

                Skitfiske! : )
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                96 svar
                10 230 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av Mikkel, 2021-08-12, 18:36
                24 svar
                1 380 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av Peter Ebbers, 2023-01-29, 09:47
                9 svar
                404 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter Ebbers  
                Startad av ovlof, 2023-08-21, 11:51
                3 svar
                325 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av Zulan333, 2023-09-04, 12:46
                11 svar
                579 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg fr
                av fr
                 
                Arbetar...
                X