Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ahh det var ju synd, är som sagt en bit att åka, vore roligt att ha ngt kontinuerligt, pengarna springer fort iväg. En annan sak jag tänkte på, att står på hemsidan att man inte får släppa i fisken igen, gäller det i båda sjöarna eller bara på spinnfiske? Vet att vissa har så man får återutsätta flugfångad fisk, eller på drag där man knipsat hullingen. Såg även bild på hemsidan av ngn som ser ut att sätta tillbaka en båge. Vore ju lite trist att åka 6 mil och så träffar man en bra dag och får åka hem igen inom 30 min

    Kommentera


    • Jo jag förstår det. Men vi dubblade årskortspriset till denna säsong. För där är 4-5 st gamla gubbar som fiskat där i 20 år och vet exakt vart fisken står. Det blir liksom dyrt med sånna personer. Om vi ska ha det till nästa år så ska vi själv välja ut vet, och det blir bara sportfiskare, inga giriga gamla gubbar.

      Samt du har mail! =)

      Kommentera


      • hmm nu vet jag inte om de blir så runt eslöv men här nere i malmö ska de väl regna hela veckan... då kanske de e läge att prova på lördag eller sådär? Hur många grader har du i dammarna nu?

        Kommentera


        • Wooodie:

          Ja det ska regna som fan! Underbart!
          Precis kommit hem från en tur. Begav mig 05:30. Dom är helt galna i lilla dammen.
          Tempen ligger på 20 eller strax under, så det är inte optimalt men syret är väl på topp!
          Kom tidigt till helgen. Mitt på dagarna kan det ibland vara mycket turister.

          //Conny

          Kommentera


          • Det låter ju som att fisket är på g Chifenix. Härligt!

            Hur länge har ni öppet om dagarna? Tyvärr har jag ju ett heltidsjobb som innebär att jag ska vara på kontoret vid kl 07 på morgonen, vilket hindrar mig från att morgonfiska under vardagarna. Därför undrar jag - Hur är fisket på kvällarna? Är skillnaden kanske så stor att det snarare är värt att ta sig upp kl tidigt på helgerna?

            Mvh, Filip
            Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

            Arter på fluga - 21+4
            Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

            Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

            Kommentera


            • Tjena!
              Som det är nu så ska du nog asa upp dig på helgerna. =) Kanske inte lika skoj.
              Men om det skulle ändras så kommer jag skriva det.
              Vi har öppet fram till du inte ser flugan längre.

              //Conny

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Chifenix Visa inlägg
                Tjena!
                Som det är nu så ska du nog asa upp dig på helgerna. =) Kanske inte lika skoj.
                Men om det skulle ändras så kommer jag skriva det.
                Vi har öppet fram till du inte ser flugan längre.

                //Conny
                Så om jag tar med ett par night-vision goggles så kan jag stanna uppe hela natten? Nej, men skämt åsido. Försöker nog ta mig upp tidigt på lördag eller söndag för att prova lyckan. Riktigt sugen på att drilla bågar!
                Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

                Arter på fluga - 21+4
                Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

                Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

                Kommentera


                • Hmm, låter bra detta. Och i morgon, ska det blåsa kalla nordan vindar i området. Vilket ju inte lär försämra chanserna till fisk precis. Kanske, man ska ta en tripp i morgon eller onsdag till dina dammar? Har du sett till Mikaela något på sistone?
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                  Kommentera


                  • fan vad härligt! hoppas regnet håller i sig hela veckan o nästa också om det vill sig så bra! det drar ju i fisketarmen nu efter denna jävla värmen Hoppas jag kan ta mig upp på lördag, vore grymt kul och prova efter allt man hört! någon mer som e inne på o dra dit på lördag?

                    Kommentera


                    • En kompis till mig drog en båge tidigare i veckan på 2kg i Stora Dammen. Fiskarna stod tydligen bakom buskarna på Norra sidan av stora dammen.


                      Får bege mig till dammen till helgen.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 891 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 058 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      592 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X