Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skönt med ägare som är ärliga. Jag har tagit fisk i dammen under "värmeperioden". Vi var i Björkadammen igår och fisket var fruktansvärt trögt. Vi stod i 5 timmar och kammade noll. Jag är förvisso dålig på fluga men har ändå fått fisk i Bjeveröd. Det är egentligen inte konstigt att fisken är lite slö nu i värmen.
    Jag har förresten inte hittat bilderna på fisken jag fångat. Ska försöka ordna fram det. Nu till min stora fråga, har ni någon tidsgräns för när fisket slutar i dammarna? Eller det går att köra i dammarna till hösten. När isen kommer fattar den dummaste att det inte går, men resten av tiden?

Kommentera

Solid tänkte bara höra när ni fiskade i björkadammen. Alllt fiske efter båge brukar vara trögt mitt på dagen nu under högsommaren men brukar lossna tidig morgon/sen kväll. Har själv inte kört i de dammar som omnämnts men brukar ha det så här hemma. Prova tidig morgon och sen kväll i vilken regnbågspöl du än blöter din fluga vid denna årstid. Eller kör en sjunklina djupt dag tid.

Kommentera

Tjena du!

Du jag är ingen entomolog. Men jag vet att där finns mycket mycket danicor. Det andra vet jag inte vad dom heter. =)
        Vissa dagar är ytfisket mycket bra andra dagar något sämre.
        Ni är välkomna! Vi ses då!

//Conny

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Så då kan man kanske hoppas på ett bra yt fiske i slutet på nästa vecka? Jag tänkte hälsa på ditt vatten med en kompis då.

Hur ser det ut med olika sländor i och runt dammarna?

Hoppas vi syns då?

Kommentera

Ja vissa dagar även i Bjeveröd kammar du noll. Som igår va fiskarna inte ett skit intresserade av någonting. Dom stod säkert 6-9 st utanför inloppen o sög in sig friskt syre och svalkade ner sig i det nya kalla vattnet.
          Nån tidsgräns har vi inte. Vi kommer köra fram till isen kommer, väl när den kommit och isen är tillräckligt så kommer vi köra pilkfiske oxå. Men när isen smält kommer vi ha stängt fram till premiären. Så har vi tänkt iaf.

Ursprungligen postat av solid Visa inlägg
          Skönt med ägare som är ärliga. Jag har tagit fisk i dammen under "värmeperioden". Vi var i Björkadammen igår och fisket var fruktansvärt trögt. Vi stod i 5 timmar och kammade noll. Jag är förvisso dålig på fluga men har ändå fått fisk i Bjeveröd. Det är egentligen inte konstigt att fisken är lite slö nu i värmen.
          Jag har förresten inte hittat bilderna på fisken jag fångat. Ska försöka ordna fram det. Nu till min stora fråga, har ni någon tidsgräns för när fisket slutar i dammarna? Eller det går att köra i dammarna till hösten. När isen kommer fattar den dummaste att det inte går, men resten av tiden?

Kommentera

Ursprungligen postat av Chifenix Visa inlägg
            Tjena du!

Du jag är ingen entomolog. Men jag vet att där finns mycket mycket danicor. Det andra vet jag inte vad dom heter. =)
            Vissa dagar är ytfisket mycket bra andra dagar något sämre.
            Ni är välkomna! Vi ses då!

//Conny
            Hej!

Det är ju gött att Danicorna är igång på allvar. Så länge man vet att det är en slags slända som är på G oavsett sort. Så underlättar det ju flug valet enormt.

Det är ju litet jobbigare om man tvingas fiska "blint" med torris eller nymf. Och få hålla på att rota i askarna hur mycket som helst innan man hittar rätt fluga.

Får hoppas att man kommer "rätt dag" nu då?

Tackar! Då syns vi vid balj kanten!

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-19, 08:43.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ingen fisk i dammarna i lördags, förutom den som lekte vid ytan. De var tyvärr inte hungriga... Och så har jag tappat bort min flugfiskerulle... Inte glad var man när man kom fram och den saknades i väskan! Men rent och snyggt var där, blir lätt en återkomst i höst!

Kommentera

# Ingen fisk i dammarna i lördags, förutom den som lekte vid ytan. #

Kan inte det ha varit fisk som vakade och käkade sländor eller andra kryp i ytan?

För jäkligt när man har glömt någon viktig utrustnings detalj hemma! Jag känner med dig.

Hoppas du får kompensation genom ett riktigt skit fiske nästa gång istället.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-22, 11:04.

Kommentera

Nä denna helgen var ganska trög, iaf mitt på dagarna. Nu ska en kallfront komma och det gillar jag o fiskarna.
                  Ja att inte ha allt med sig är förbannat störigt.
                  Ja rent o snygt ska där vara, alltid! Det kan man iaf sträva efter.
                  Ses till hösten!

//Conny

Ursprungligen postat av Managent Visa inlägg
                  Ingen fisk i dammarna i lördags, förutom den som lekte vid ytan. De var tyvärr inte hungriga... Och så har jag tappat bort min flugfiskerulle... Inte glad var man när man kom fram och den saknades i väskan! Men rent och snyggt var där, blir lätt en återkomst i höst!

Kommentera

Ja, dennna förb... värmebölja som tycks hänga kvar som super limmad! Trodde idag att det skulle bli fint fiske väder då det var vind stilla och jämn grått på morgonen. Hade regnat en skvätt tidigt i morse också. Men icke! Snart dök "blås lampan" fram igen och svetten började pärla.

Inte utan att man har lust att brista ut i Bengt Sändt's gamla dänga "Nu är den förbannade sommarn här !"

Nu tror jag att jag nog tar det lugnt med fisket tills vatten tempen drattar ner under 15C+ strecket.

Och sitter och sörplar kalla drycker under parasollet istället.

Men var lugn för att jag ska fiska några gånger till i dina fina dammar innan isen lägger sig!
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-23, 21:53.

Kommentera

Ja det va ju satan va varmt det blev när vi kom i em.
                      Jag o den ena som hjälper oss, Mojje fiskade i ett par timmar. Jag hade en jäkel på, men den slet av min fluga. Kan det ha varit en dålig knut? Mmm tror det.
                      Trevligt att prata med dig idag, alltid kul prata med folk som kan sin sak.
                      Ha det så gött o drick lite goa drinkar under parasollet.
                      //Conny

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      178 visningar
                      0 gillar