Skönt med ägare som är ärliga. Jag har tagit fisk i dammen under "värmeperioden". Vi var i Björkadammen igår och fisket var fruktansvärt trögt. Vi stod i 5 timmar och kammade noll. Jag är förvisso dålig på fluga men har ändå fått fisk i Bjeveröd. Det är egentligen inte konstigt att fisken är lite slö nu i värmen.
Jag har förresten inte hittat bilderna på fisken jag fångat. Ska försöka ordna fram det. Nu till min stora fråga, har ni någon tidsgräns för när fisket slutar i dammarna? Eller det går att köra i dammarna till hösten. När isen kommer fattar den dummaste att det inte går, men resten av tiden?
Jag har förresten inte hittat bilderna på fisken jag fångat. Ska försöka ordna fram det. Nu till min stora fråga, har ni någon tidsgräns för när fisket slutar i dammarna? Eller det går att köra i dammarna till hösten. När isen kommer fattar den dummaste att det inte går, men resten av tiden?

Så länge man vet att det är en slags slända som är på G oavsett sort. Så underlättar det ju flug valet enormt. 

Kommentera