havsöring nu.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsöring nu..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stefan63 Visa inlägg
    Tack! Det stämmer. Tog dom på ett svart/koppar atom drag. Fick ett tips av en annan fiskare att det ska vara svarta drag som gäller och det enda jag hade med mig var ett atom.
    Var ute 4 timmar, efter 3 timmars fiske = inget napp.
    Sen fick jag tipset och då satt dom där.
    Om det är färgen eller tur, vet jag inte.
    Självklart var det färgen. Tur har inget med fiske att göra.. =)
    www.monarch-dok.se

Kommentera

Var på plats igår i Barsebäck men fick tipset att vår O-vän sälen var på plats så det fick bli Vikhög istället. Dock ingen fisk där heller...

Kommentera

Tog första havsöringen idag i "pisseviken". En silvrig fisk på kanske 1,5 kg. Högg på ett röd/silvrigt Ron Thomson-drag.

Kommentera

Riktigt fin fisk! grattis och skitfiske på dig!

Skönt att höra att dom kommit igång nu så man hinner ta några innan den djäkla horngäddan kommer och sabbar det!

Kommentera

Tack! Jo, den var skaplig. Har försökt ta en havsöring tre helger i rad i Abbekås utan resultat och lustigt nog får man en fisk på premiärturen i pisseviken.

Kan ändå inte rekommendera pisseviken om man spinnfiskar. Sjukt mycket tång som fastnar på dragen hela tiden. Ganska irriterande. Flugar man är det väl hugget som stucket, antar jag.

Kommentera

Kommer mycket folk som fiskar fluga där senare, dom drar gott om småöring som åker tillbaka men det kommer upp en och annan bra firre också.

Har stått där med plastkula och flugor typ pattegrisen förr nu brukar jag ställa mig längre ut, har inte testat Trelleborg/Gislöv detta året men det kommer nog inom en vecka, vill bara slippa ha vinden rakt i ansiktet när jag står där!

Fortsatt skitfiske på dig

Kommentera

Hallå! Hoppar in som ny i tråden och tänkte mest höra om någon vet regler angående 'nätfiske' (!!)

Såg att pisseviken blivit nämn i tråden, i vilken jag själv står i nu i början på HÖ säsongen. Däremot fick jag mig en otroligt tråkig syn när jag såg en man plocka upp nät som låg vid inloppet i viken och en stäcka ner in i viken.... Det kan för fan inte vara möjligt att man kan få lägga ut nät INNE i pisseviken? Att han ens gör de gör mig förtvivlad och än värre är att de flesta öringar (nästan alla) i pisseviken ligger UNDER minimum måttet! Om ingen vet regler eller så, får ni hemsk gärna skriva vart man hittar regler eller kan ta kontakt för vidare frågeställning ang. detta.

Tack på förhand

Kommentera

Nja, jag kan väl inte påstå att jag kan vilka regler som gäller, men om mannen har tillstånd är det inte mycket att diskutera.

Däremot kan jag inte förstå värdet av pisseviken ur fiskesynpunkt eftersom de flesta öringar ligger under måttet där. Men vem vet, det kanske inte är öring han är ute efter. Sen vår- sommartid vimlar det av feta abborrar i pisseviken.

Kommentera

Testa sydkusten idag, men utan direkta resultat.

Trist med nät i pisseviken!
                    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

njaa det går in nån fin i pisseviken ibland också, det gäller bara att hitta rätt tid och rätt plats. Att det inte är någon storlek på dom som går in rör inte mig faktiskt, lika kul för det. sköna hugg och grymt fina fiskar - absolut inget att klaga på även om sizen e liten kanske. dom ska ju ändå tillbaka för min del, höhö!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      177 visningar
                      0 gillar