Fisket i Björkadammen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Björkadammen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vem vet Jock vi kasnke möts där

    Lovar bjuda på en kopp Java då.......
    //
    Jadu

    Kommentera


    • Låter trevligt det! En tackar och bockar. Skulle vara kul att råkas och fiske snacka litet över en kopp ambition.

      Ser du en lönn fet gubbe med en bred brettad hatt och en röd och grå midje väska på magen som extra utfyllnad? Ja, då är det med stor säkerhet mig du ser.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

      Kommentera


      • Är vid dammen runt 14:30 på onsdag.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

        Kommentera


        • Ja jag skall ta mig en sov morgon tänkte jag så efter lunchen så kommer jag ut.....

          har bundit lite black gnats på 16 och 18 krok får se om det ger utdelning.,,,,

          Kommentera


          • Juste! Då syns vi där på onsdag em.

            Ja, det vore väl fn om du inte fick en stigning eller 2 på så pass små flugor?

            Men bind även några svarta Fjädermygg puppor med antingen en liten foam lapp som gälar eller en cdc tofs i samma storlekar som dina gnats också.

            Bak kropp av svart bind tråd som du lackar ett par - 3 gånger med klar flug lack. Och med ribbing av tunn koppar tråd eller av en ljus bind tråd.

            Ett bröst av ett påfågel herl och som sagt gälar av foam eller cdc. Den ska ju hänga straxt under yt filmen.



            Några små Black and Peacock Spiders skadar nog heller inte att ha i asken.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-18, 20:50.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

            Kommentera


            • Och där räddade du min tisdag kväll Jock

              Kommentera


              • Varsågod. Litet pyssel vid städet i morgon är vad jag också ska ägna mig åt om bara brev bäraren sköter sig? Då får jag en påfyllning av krok och litet annat smått och gott.

                Det är som vanligt med flug binderiet. Antingen så är något slut? Eller nästan iaf. Eller så har man hittat ett nytt material som bara måste prövas. En evig karusell detta!

                Nu ska jag lägga mig och räkna hoppande Regnbågar tills att jag somnar.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-18, 22:16.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  Varsågod. Litet pyssel vid städet i morgon är vad jag också ska ägna mig åt om bara brev bäraren sköter sig? Då får jag en påfyllning av krok och litet annat smått och gott.

                  Det är som vanligt med flug binderiet. Antingen så är något slut? Eller nästan iaf. Eller så har man hittat ett nytt material som bara måste prövas. En evig karusell detta!

                  Nu ska jag lägga mig och räkna hoppande Regnbågar tills att jag somnar.
                  Hej Scott,

                  Är det lönt besöka Björka idag? Vädret här i Malmö känns instabilt och på gränsen till åska i luften. Hur det ut borta hos er?

                  Nästan ingen vind här så jag funderar annars på köra ner till Klagshamn och se om där kan komma nån vakande öring. När det är vindstilla går de långt in och vakar.
                  Senast ändrad av Silverfisk; 2012-06-20, 11:07.

                  Kommentera


                  • Vet inte om du åkte till Björka eller inte vid detta laget? Hur som helst. Jag var dit i dag. Men fisket var väl inte stort sett bättre än dagarna innan kan man säga.

                    Hoppas att du drog iväg och kollade in HÖ istället? Tror att chanserna var större till fast fisk då.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                    Kommentera


                    • Nej, jag avvaktade ditt svar som har koll. Så det blev ingen tur igår. Ville inte chansa med tanke på hur fisket varit senaste veckan.

                      Ja, drog och testade öring i Klagshamn. Vinden var lite fel. Bäst är när vinden kommer från Ost eller sydost. Då når insekterna vattnet och fisken vakar. Där var något vak men troligen bara småöring.

                      Funderar på dra ut till Björka idag. Bara för "reka" och få naturupplevelsen. Vet du om där är massa grodyngel i Björkadammen just nu som de äter sig mätta på? Då lockar inte en spinkig fluga direkt.

                      Hur betalar man där? Cash? Kort?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 056 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X