Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Ja att vifta med flugspöt idag var hur lätt som helst och det gick att kasta riktigt långt i den gynnsamma vinden. Silverbågen var nere på backingen på sin rulle. Idag var det haspelfiskaren som hade större problem med att ha kontroll på grejerna...
    Touche!

/S

Lämna en kommentar:

• harlequine
    replied
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Det har ju en tid vällt in rapporter från världens... f´låt Norra Europas sämste haspelfiskare och Silverb*gen om fullkomligt sannolika fångster så jag tänkte att jag skulle hänga på idag för att se vad som var i görningen. Det var precis som vanligt. Inte ett liv. Inte ett sprall ens. Annars var ju förhållandena (K-skär) gynnsamma. Uppehåll, lätt pålandsvind och så gott som isfritt. Bompasset avslutades med tröstköp av smågodis hos Dogger i Norrtälje.
    Ja att vifta med flugspöt idag var hur lätt som helst och det gick att kasta riktigt långt i den gynnsamma vinden. Silverbågen var nere på backingen på sin rulle. Idag var det haspelfiskaren som hade större problem med att ha kontroll på grejerna...

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Det har ju en tid vällt in rapporter från världens... f´låt Norra Europas sämste haspelfiskare och Silverb*gen om fullkomligt sannolika fångster så jag tänkte att jag skulle hänga på idag för att se vad som var i görningen. Det var precis som vanligt. Inte ett liv. Inte ett sprall ens. Annars var ju förhållandena (K-skär) gynnsamma. Uppehåll, lätt pålandsvind och så gott som isfritt. Bompasset avslutades med tröstköp av smågodis hos Dogger i Norrtälje.

Lämna en kommentar:

• Barabajare
    replied
    Tjääna
    Här kommer en sen rapport.
    Var ute igår , närmare bestämt på Torö. Brr kallt frös om fingrarna, fick ta ett antal små joggingturer för att hålla värmen. Fisket var trögt, vi testade flera ställen. Vattnet hade sjunkit undan, säkert 60 cm lägre än förra fredagen, vi vadade knappt till knäna där fisken brukar gå vid högre vatten- Såg också i vattnet intill land att isen bildade "håriga bollar" på botten. Annars inte mycket is. Nästa helg ska det bli varmare enligt Smhi. Då gör vi ett nytt försök, vem vet kanske blir det Strömmen. Där brukar det fungera bra om det blir mildväder.
    På dom igen
    Bb

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Haha vafan, pimpel... abborre byxade och klara för stekpannan mycket godare, HÖ ja kanske närmare mars-april bara ett tips!

Lämna en kommentar:

• harlequine
    replied
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Nu börjar isläget bli kritiskt. Körde ett kort bompass vid Kapellskär i eftermiddags. I viken med småbåtshamnen låg isen och utanför var det på flera ställen ett bälte med issörja närmast land. Minsta köldknäpp så...
    Så farligt var det inte. Du vill bara hitta en anledning till att stanna i stugvärmen!

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Nu börjar isläget bli kritiskt. Körde ett kort bompass vid Kapellskär i eftermiddags. I viken med småbåtshamnen låg isen och utanför var det på flera ställen ett bälte med issörja närmast land. Minsta köldknäpp så...

Lämna en kommentar:

• ResLodrek
    replied
    Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
    Tjääna

Fan va roligt Erik, på räka dessutom. Det är bara att lyfta på hatten. Vill höra mer, var det mycket fisk i farten, testade du drag eller slet du många timmar innan den högg. Fick du frossa,dog du. Frös du ihjäl.

Igår var jag och Silverbenet ute på Torö och körde hela dagen. Det är första passet som har varit helt tomt på fisk, för min del. Inte ett vak, inte en stöt, inte ett liv på hela dagen. Men som vanligt så var det hur spännande som helst. Testade även min nya Stella, hade laddat den med 0,25 nylon, allt gick enligt plan. Nu får vi se hur vädret artar sig. Står nog över i helgen och hoppas att prognosen stämmer som säger att det blir mildare nästa helg.
    På dom igen
    Bb
    Haha!
    Av olika anledningar kunde vi inte åka iväg för än klockan 10, och vi hade nog inte våra räkor i vattnet förän klockan halv tolv. Sen tog det väl inte mer än 10 min innan flötet försvann, och det är ju helt otroligt hur bra jag och dåligt man kan må samtidigt, tankarna cirkulerade kring hurvida min enkelkrok skulle palla samtidigt som jag ser hur fredrik har trasslat in sig i min lina.. Suck! Men det löste sig fort som tur var och jag kände att fisken satt på bra. Ett litet hopp fick jag också innan jag tog in den. Efteråt sjönk jag ihop och grillade en korv och dog.
    Kallt var det men jag frös faktiskt ingenting.
    Förutom den landade fisken så försvann kompisens räka en gång. Annars var det faktiskt helt dött. Testade att fiska lite med dobb och någon slags gulp också.
    Nää fan vad kul det var att fiska idag. Hoppas på att komma ut någon dag i nästa vecka också.

Lämna en kommentar:

• Barabajare
    replied
    Tjääna

Fan va roligt Erik, på räka dessutom. Det är bara att lyfta på hatten. Vill höra mer, var det mycket fisk i farten, testade du drag eller slet du många timmar innan den högg. Fick du frossa,dog du. Frös du ihjäl.

Igår var jag och Silverbenet ute på Torö och körde hela dagen. Det är första passet som har varit helt tomt på fisk, för min del. Inte ett vak, inte en stöt, inte ett liv på hela dagen. Men som vanligt så var det hur spännande som helst. Testade även min nya Stella, hade laddat den med 0,25 nylon, allt gick enligt plan. Nu får vi se hur vädret artar sig. Står nog över i helgen och hoppas att prognosen stämmer som säger att det blir mildare nästa helg.
    På dom igen
    Bb

Lämna en kommentar:

• ResLodrek
    replied
    Aaaaaaaahhhhhh.............!!!
    Vilken härlig dag.
    Efter alla fiskepass utan någon öring var det äntligen min tur!
    Hade knappt fått ut grejerna innan det small, flötmete med räka var dagens.
    Superfin odlad fisk som var 60cm lång och vägde 2,02kg.
    Click image for larger version

Name:	IMAG0770.jpg
Views:	1
Size:	406,9 KB
ID:	1771555
    Vilken lycka!

Efter den fisken var det tyvärr tomt i lokalen, men vad gör det..

Mvh

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
501 visningar