Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Jag är tillsynar i strömmen.. 5m gränsen gäller endast mellan 1juli till sista december samma år! Nu är det fritt att stå där :-)
Lämna en kommentar:
-
Får väl ge det en chans och prova med mask om jag får tag i det imorgon, annars blir det bläckfisk strimlaUrsprungligen postat av Hemi Visa inläggJo, visst det är klart att det gör, lossnar asså, nära bombsäkert!
Vad det gäller två spön vill jag minnas att det inte är tillåtet och i alla händelser accepteras det inte i strömmen av hävd (som tex att fiske på lekplatsen på höstkanten uppströms norrbros södra fäste inte accepteras, garanterat får eventuell fiskare skit vid fiske där trots att det inte är förbjudet) F.ö. bara struligt att sköta två spön meningslöst.Borde ju vara säker på det förstnämnda i.o.m att jag faktiskt sedan tidigare har förordnade som tillsynsman, numera passiv ;-) Men det är det många som har, kolla strömstararnas sida. Innanför 5-m gränsen så här års är det naturligtvis förbjudet fiske. Seriösa fiskare följer självklart reglerna.
F.ö är de säkraste betena i strömmen så här års (nu rynkar väl många på näsan) mask eller nors även om plåtbit eller wobbler går bra..Funderar att kanske droppa förbi någon dag typ efter jobbet..
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Jo, visst det är klart att det gör, lossnar asså, nära bombsäkert!Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggJa hoppas det lossnar snart
fan den som ger sig!
Har lite funderingar om man ska ha 2 spön, en som man kör mete med räka, bläckfisk eller rom och en som man spinnfiskar med. men vet inte vad reglerna kring strömmen säger om 2 spön?
Skulle kunna enbart meta men jag har lite ADHD så skulle inte låta spöt vara utan veva upp och kasta igen och igen tills jag fastnar och det skiter sig. Tanken kom igår när jag såg en gubbe köra med 2 spön
Sedan tycker jag att man ser för lite eller inga tillsynsmän runt strömmen. Ex. stod det en lirare och fiskade inom 5 metersgränsen, långt in på gränsen vid ghettot idag.
Vad det gäller två spön vill jag minnas att det inte är tillåtet och i alla händelser accepteras det inte i strömmen av hävd (som tex att fiske på lekplatsen på höstkanten uppströms norrbros södra fäste inte accepteras, garanterat får eventuell fiskare skit vid fiske där trots att det inte är förbjudet) F.ö. bara struligt att sköta två spön meningslöst.Borde ju vara säker på det förstnämnda i.o.m att jag faktiskt sedan tidigare har förordnade som tillsynsman, numera passiv ;-) Men det är det många som har, kolla strömstararnas sida. Innanför 5-m gränsen så här års är det naturligtvis förbjudet fiske. Seriösa fiskare följer självklart reglerna.
F.ö är de säkraste betena i strömmen så här års (nu rynkar väl många på näsan) mask eller nors även om plåtbit eller wobbler går bra..Funderar att kanske droppa förbi någon dag typ efter jobbet..
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Ja hoppas det lossnar snartUrsprungligen postat av Hemi Visa inläggKul.. ja inte att den gick loss förstås ;-) Trägen vinner du ska se att snart tar du en skaplig HÖ och sedan lossnar allt det är du värd..
Kan berätta en story från just strömmen: En kille , numera känd fiskare med flyt hade ett helvete att få en Hö trots fiske i typ 2 år. Lyckades på denna tid ta en enda på drygt 3 kg vilken han f.ö. fick hjälp med att drilla pga att han inte ville missa den.. Hösten/vintern/våren efter tog han 60-70 st. Hö största runt 7 pannor..
Skitfiske!
fan den som ger sig!
Har lite funderingar om man ska ha 2 spön, en som man kör mete med räka, bläckfisk eller rom och en som man spinnfiskar med. men vet inte vad reglerna kring strömmen säger om 2 spön?
Skulle kunna enbart meta men jag har lite ADHD så skulle inte låta spöt vara utan veva upp och kasta igen och igen tills jag fastnar och det skiter sig. Tanken kom igår när jag såg en gubbe köra med 2 spön
Sedan tycker jag att man ser för lite eller inga tillsynsmän runt strömmen. Ex. stod det en lirare och fiskade inom 5 metersgränsen, långt in på gränsen vid ghettot idag.
Lämna en kommentar:
-
Kul.. ja inte att den gick loss förstås ;-) Trägen vinner du ska se att snart tar du en skaplig HÖ och sedan lossnar allt det är du värd..Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggIgår kväll var jag ute runt strömmen från 20.00-23.30, fick syn på fisken nära land när jag lyste upp med ficklampan men den vägrade hugga. Vet inte om jag skrämde iväg den men det var 2st som vände och simmade ut när min lampa tändes.
Idag var jag ute kl 12.00-16.00 och det klev på en fin som uppskattas väga 1,5-2kg, gjorde ett fint hopp långt ut under drillningen....blank och fin
Men 4m från land lyckades den komma loss 
Kan berätta en story från just strömmen: En kille , numera känd fiskare med flyt hade ett helvete att få en Hö trots fiske i typ 2 år. Lyckades på denna tid ta en enda på drygt 3 kg vilken han f.ö. fick hjälp med att drilla pga att han inte ville missa den.. Hösten/vintern/våren efter tog han 60-70 st. Hö största runt 7 pannor..
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Var förbi strömmen idag igen, 12.00-16.00, stora luckan var stängd och den lilla öppen, och i den lilla var det inte mycket action utan lagom strömt.
Var massa is som flöt runt och lurades, vart ett bompass idag igen.
Lämna en kommentar:
-
Igår kväll var jag ute runt strömmen från 20.00-23.30, fick syn på fisken nära land när jag lyste upp med ficklampan men den vägrade hugga. Vet inte om jag skrämde iväg den men det var 2st som vände och simmade ut när min lampa tändes.
Idag var jag ute kl 12.00-16.00 och det klev på en fin som uppskattas väga 1,5-2kg, gjorde ett fint hopp långt ut under drillningen....blank och fin
Men 4m från land lyckades den komma loss
Lämna en kommentar:
-
Tjääna
Mycket vind, kallt i luft och vatten, men öringen kallar. Den gnager på min fisketarm och gör mig orolig, jag måste ut, jag måste ut. Små drag nära land, öringen stryker nära nära i det höga vattenståndet och grumliga vattnet.
En sprall behagar bita i min lilla ommålade (fluoröd/svart med silverflake) vicke, den får gå tillbaka. Sadlar om till dobb och fluga (polarmagnus). Det dröjer inte länge innan det smäller, en till sprall har bitit, den lossnar dock efter en stund och försvinner med min polarmagnus. Blir lite sorgsen och hoppas att den lille skall klara sig.
Testar lite olika flugor och blandar med småplåt och småplast. Eftermiddagen börjar gå över i solnedgång när jag bestämmer mig för att testa en "smörbult". Knyter fast den och kastar iväg den med dobbens hjälp längs med land. Hinner inte göra många vevtag så sitter den där. En fantastisk vacker fisk, otrolig blank och med väldigt få prickar. Så mycket batalj blir det inte i det kalla vattnet (+2,7), rätt så odramatiskt faktiskt. Men den är fin och otroligt vacker och vild (hel fettfena). Uppskattar den till ca 2,5 kg, den får gå tillbaka och vi går hem.......
På dom igen
Bb
Lämna en kommentar:
-
Idag spenderade jag hela min dag vid strömmen, fiskade nonstop från 08.00-14.15 aldrig sett så mycket folk fiska i City.Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggVi kan köra ett vårpass ihop.. April - Maj när det bör vara hetast!
Efter flera timmars fiske utan nån som helst kontakt eller liknande så fick jag syn på de spralliga jäklarna
Var ett gäng på 5-7st som simmade väldigt nära land. Vevade in snabbt och styrde in mitt bete mellan dem......de cirkulerade runt betet och en valde att hugga!!! Yeahhh!!! Fick upp en sprallig silver på ca. 1kg....snabbt krokades den av och fick återvända till sina vänner. Och lyckan var så stor, satte mig på stenen och bara sniffade på mina händer, älskade doften.......vilken härlig fisk! Den tog på en 10g skeddrag som jag hade målat svart med gula prickar med hjälp av tjejens nagellack
Senare stod jag på samma plats och fick syn på dem flera ggr men var bara en som gjorde ett tappert försök men krokades inte, sedan verkade de tappa intresset och försvann.
Nu är årets nolla spräckt!
Vore verkligen kul, vi kan ta det via PM när det närmar sig.Senast ändrad av Serigös; 2015-01-05, 15:37.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg