Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Rätt skaplig tur med Harlequine i Silver Sharken idag.....lider lite med Gurchan som låg hemma i feber och inte kunde haka på......nordvästliga vindar idag....långt ifrån så kraftiga som befarat....men vi bestämde oss för att börja med att marscha uppåt Furusundsleden och fiska oss hemåt....

Det visade sig vara helt rätt beslut när jag strax efter första stoppet spräckte säsongsnollan med en skaplig bit på ca 2,5 kg....

[ATTACH=CONFIG]62105[/ATTACH]

Nu hade tappen gått ur tunnan och en stund senare på ny plats var det dags för 2:an.....

[ATTACH=CONFIG]62108[/ATTACH]

Även denna fisk, som också var vild med fettfenan kvar och kastade sig över min Svart/Lila/Silver Vicke, fick simma vidare efter snabb posering framför kameran..

Som om detta inte var nog står jag och säger till Henke att "...det nu man vill känna att det säger "DOUNK" i grejerna.."......två vevtag.....och...."DOUNK"!!!!....ännu en bättre öring kastar sig över Vicken.....drillar den några sekunder och bjuds på lite Aero Acrobatics...innan öringen lyckas kliva av........hmm.....close but no HatTrick cigar!!!

Hursomhelst en rätt skaplig tur och jag tackar Henke för gott sällskap, perfekta håvningar och tipset om den svart/lila/silver Vicken som nu lär bli lite av en favorit i draglådan....

/S
    Grattis till en skaplig fångst. Fast litet orutinerat verkar det ju vara att ta ut hela säsongskvoten två dagar innan KM...

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
    Grattis Mr Silverbåge! Själv tror jag inte havsöringar existerar....
    Jodå.... They do!!! Bara ut å nöta...

/S
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:35.

Lämna en kommentar:

• orient
    replied
    Grattis till säsongens första firrar! Snöfallet som drog igång fisket månne?

Lämna en kommentar:

• Matte77
    replied
    Grattis Mr Silverbåge! Själv tror jag inte havsöringar existerar....

Lämna en kommentar:

• ResLodrek
    replied
    Sa ju att stormen sven var ett "troll" ;-)

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Den är fin,den ja Grattis!

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Close but no HatTrick cigar!!!

Rätt skaplig tur med Harlequine i Silver Sharken idag.....lider lite med Gurchan som låg hemma i feber och inte kunde haka på......nordvästliga vindar idag....långt ifrån så kraftiga som befarat....men vi bestämde oss för att börja med att marscha uppåt Furusundsleden och fiska oss hemåt....

Det visade sig vara helt rätt beslut när jag strax efter första stoppet spräckte säsongsnollan med en skaplig bit på ca 2,5 kg....

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	690,7 KB
ID:	1771185

Nu hade tappen gått ur tunnan och en stund senare på ny plats var det dags för 2:an.....

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	587,9 KB
ID:	1771186

Även denna fisk, som också var vild med fettfenan kvar och kastade sig över min Svart/Lila/Silver Vicke, fick simma vidare efter snabb posering framför kameran..

Som om detta inte var nog står jag och säger till Henke att "...det nu man vill känna att det säger "DOUNK" i grejerna.."......två vevtag.....och...."DOUNK"!!!!....ännu en bättre öring kastar sig över Vicken.....drillar den några sekunder och bjuds på lite Aero Acrobatics...innan öringen lyckas kliva av........hmm.....close but no HatTrick cigar!!!

Hursomhelst en rätt skaplig tur och jag tackar Henke för gott sällskap, perfekta håvningar och tipset om den svart/lila/silver Vicken som nu lär bli lite av en favorit i draglådan....

/S
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:34.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inlägg
    Tjaba! Idag har jag promenerat runt djurgården, förhållandena var väl mer eller mindre perfekta, så det kan jag knappast klaga på! Bra vind, lite snö och rusk.. Såg ingen fisk och kände ingenting.. Men jag kunde känna lukten av dom...
    Har också känt lukten av öring idag.....

/S
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:33.

Lämna en kommentar:

• ResLodrek
    replied
    Tjaba! Idag har jag promenerat runt djurgården, förhållandena var väl mer eller mindre perfekta, så det kan jag knappast klaga på! Bra vind, lite snö och rusk.. Såg ingen fisk och kände ingenting.. Men jag kunde känna lukten av dom...

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inlägg
    Vad kör herrarna för fabrikat på nylonet?
    Det varierar. Inför just den här vinterns övningar spolade jag härom dagen på fräsch 0,25 Sufix XL Stong på en av mina gamla cardinal C4. Det är en bra och hyfsat prissatt lina. Gillar även att den levereras på 300-metersspolar så att man har att skarva i med allteftersom linan nöts, går av eller kapas.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
501 visningar