Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Grattis till en skaplig fångst. Fast litet orutinerat verkar det ju vara att ta ut hela säsongskvoten två dagar innan KM...
-
Jodå.... They do!!! Bara ut å nöta...Ursprungligen postat av Matte77 Visa inläggGrattis Mr Silverbåge! Själv tror jag inte havsöringar existerar....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:35.
Lämna en kommentar:
-
Grattis till säsongens första firrar! Snöfallet som drog igång fisket månne?
Lämna en kommentar:
-
Grattis Mr Silverbåge! Själv tror jag inte havsöringar existerar....
Lämna en kommentar:
-
Close but no HatTrick cigar!!!
Rätt skaplig tur med Harlequine i Silver Sharken idag.....lider lite med Gurchan som låg hemma i feber och inte kunde haka på......nordvästliga vindar idag....långt ifrån så kraftiga som befarat....men vi bestämde oss för att börja med att marscha uppåt Furusundsleden och fiska oss hemåt....
Det visade sig vara helt rätt beslut när jag strax efter första stoppet spräckte säsongsnollan med en skaplig bit på ca 2,5 kg....
Nu hade tappen gått ur tunnan och en stund senare på ny plats var det dags för 2:an.....
Även denna fisk, som också var vild med fettfenan kvar och kastade sig över min Svart/Lila/Silver Vicke, fick simma vidare efter snabb posering framför kameran..
Som om detta inte var nog står jag och säger till Henke att "...det nu man vill känna att det säger "DOUNK" i grejerna.."......två vevtag.....och...."DOUNK"!!!!....ännu en bättre öring kastar sig över Vicken.....drillar den några sekunder och bjuds på lite Aero Acrobatics...innan öringen lyckas kliva av........hmm.....close but no HatTrick cigar!!!
Hursomhelst en rätt skaplig tur och jag tackar Henke för gott sällskap, perfekta håvningar och tipset om den svart/lila/silver Vicken som nu lär bli lite av en favorit i draglådan....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:34.
Lämna en kommentar:
-
Har också känt lukten av öring idag.....Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inläggTjaba! Idag har jag promenerat runt djurgården, förhållandena var väl mer eller mindre perfekta, så det kan jag knappast klaga på! Bra vind, lite snö och rusk.. Såg ingen fisk och kände ingenting.. Men jag kunde känna lukten av dom...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:33.
Lämna en kommentar:
-
Tjaba! Idag har jag promenerat runt djurgården, förhållandena var väl mer eller mindre perfekta, så det kan jag knappast klaga på! Bra vind, lite snö och rusk.. Såg ingen fisk och kände ingenting.. Men jag kunde känna lukten av dom...
Lämna en kommentar:
-
Det varierar. Inför just den här vinterns övningar spolade jag härom dagen på fräsch 0,25 Sufix XL Stong på en av mina gamla cardinal C4. Det är en bra och hyfsat prissatt lina. Gillar även att den levereras på 300-metersspolar så att man har att skarva i med allteftersom linan nöts, går av eller kapas.Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inläggVad kör herrarna för fabrikat på nylonet?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg