Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
    Det här är ju knappt engelska, jag kan inte gissa på någon. Själv fångade jag en öring på ett ställe som heter Ökenproduktsflytetygsparkeringen. Sug på den du "Silverbluffen" (jag kallar han så nuförtiden).
    Bb
    Busenkelt .....Där firade jag min bröllopsnatt...och den ena av mina svensexor...

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Hmmm... Det var verkligen inte meningen.
    Hehe....ett simpelt "Skitfiske!"....hade kanske räckt...

/S

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Slickar såren efter bommar, trilskande rullar och knäckta spön.....men som nån sa a bad day fishing, is better than a good day at work...

Medan ni funderar på artiklar och helgens fiske kan ni klura på några av mina hot spots....alla har leverarat silver för egen del...

"Brass Beach"
    "Lynx Castle"
    "Red Bull Beach"
    "The Golden Islet"
    "The Red Planetkin"

Först med 5 rätt vinner ett handgjort "Silverbow"-drag..

/S
    Den som dessutom knäcker följande 3 får ytterligare ett drag:

"The Three Blind Mice Practice"
    "Britney's Cleavage"
    "Pebble Beach"

/S

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Slickar såren efter bommar, trilskande rullar och knäckta spön.....
    Hmmm... Det var verkligen inte meningen.

Lämna en kommentar:

• Barabajare
    replied
    Ursprungligen postat av Yezper Visa inlägg
    Det ligger ett vrak under piren, lätt o fastna i . Torsk finns det bättre och öppnare ställen att fiska ifrån. Kollade ni lövis? Såg öppet ut häromdagen. Ska själv ut på söndag o testa hö
    Vi körde längs strandpromenaden och det va öppet hela vägen. Men man vet ju aldrig för drivisen kan ju dyka upp även där.
    Var någonstans skall man stå och fiska torsk?
    Bb

Lämna en kommentar:

• Yezper
    replied
    Sv: Havsöringsrapporter i Stockholm

Det ligger ett vrak under piren, lätt o fastna i . Torsk finns det bättre och öppnare ställen att fiska ifrån. Kollade ni lövis? Såg öppet ut häromdagen. Ska själv ut på söndag o testa hö

Lämna en kommentar:

• Barabajare
    replied
    Slickar såren efter bommar, trilskande rullar och knäckta spön.....men som nån sa a bad day fishing, is better than a good day at work...

Medan ni funderar på artiklar och helgens fiske kan ni klura på några av mina hot spots....alla har leverarat silver för egen del...

"Brass Beach"
    "Lynx Castle"
    "Red Bull Beach"
    "The Golden Islet"
    "The Red Planetkin"

/S
    Det här är ju knappt engelska, jag kan inte gissa på någon. Själv fångade jag en öring på ett ställe som heter Ökenproduktsflytetygsparkeringen. Sug på den du "Silverbluffen" (jag kallar han så nuförtiden).
    Bb

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied

"Brass Beach"
    "Lynx Castle"
    "Red Bull Beach"
    "The Golden Islet"
    "The Red Planetkin"

/S

Lämna en kommentar:

• semir
    replied
    Nere i strömmen idag, många som fiskar och en del fisk kom upp. Fick själv upp en under måttet som fick simma tillbaka och en annan aningen större som släppte vid drillningen, tänk bara på att släppa tillbaka de mindre fiskarna så att de kan växa sig stora!

Mvh Nöjd Fiskare

Lämna en kommentar:

• Barabajare
    replied
    Hej
    Kul att läsa den här tråden, väldigt underhållande emellanåt. Kul också att fler har hittat in till strömmen.

Måste också få berätta om ett ställe på Norra Blidö som vi döpte till "akvariet". Det va någon gång på nittiotalet vi var där för första gången. Under flera års tid så hade vi kanonfiske i princip varenda gång vi var där. Vi fiskade även från isen och hade framgång. Nu va det några år sen sist men ser fram emot att åka dit under våren.

Idag har jag och "Silverbajaren" (han kallar sig så nuförtiden, grön å vit som han är) varit nere på Torö och brutit is och även ett spö. Drivis i mängder. Vi bröt upp en 200 m lång ränna för att komma till öppet vatten. Solen sken och vi kunde känna hur den värmde. Någon fisk blev det inte men en fin tur blev det i alla fall. Vi tog en sväng till Nynäshamn för att testa om vi kunde få någon torsk från kajen. Enligt rykten så har det fångats en del torsk där under hösten. Ett par riktigt bastanta bottennapp blev det. Jag kollade även ut över havet och såg att vattnet var öppet ända upp mot Muskö. Så i helgen vet jag vart vi skall söka öppet vatten.
    Glöm inte att knåpa ihop en artikel och anmäla er till tävlingen.
    m v h
    Bb

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
499 visningar