Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Tänkte dra förbi Djurgårdsbrunn och testa lyckan men då jag aldrig fiskat ädelfisk eller lyckats kroka nån, speciellt i sthlm har jag ingen aning om vilka drag som funkar här, hur snabbt man ska veva och med vilken teknik osv.
Tänkte spinnfiska och har både spinnare och långsmala skeddrag som är för öring eller nåt. Har även flugspö och lite flugor efter sommarens försök att fånga harren uppe vid sommarstugan men känner ingen lust att köra fluga om det inte är det enda alternativet.
Denna har jag med blank sked
2 av denna med olika nyanser
Denna har jag i blanka nyanser i två olika storlekar och en svart grön
Denna har bara levererat gädda i mina yngre dagar
Och självklart massa andra spinnare och skeddrag av okänt märke.
Så bör jag skaffa nåt annat eller funkar nåt av detta?
Lämna en kommentar:
-
Rapporterna är helt meningslösa ifall man inte talar om VAR i Stockholm man fiskade. Det är stor skillnad emellan skärgården och tex. Djurgården.
Lämna en kommentar:
-
-
1 tappad och ett bommat hugg på hexxen, körde en del fluga också men inget hugg. På't igen imorrn!
Lämna en kommentar:
-
Jag tänkte köra 2 bomturer i södra i helgen. Om något oväntat händer så kommer en rapport här :-)
Lämna en kommentar:
-
Hade ett exakt likadant ögonblick med en 110+gädda i våras.. Galet drygt. Men bara på't igen, snart sitter silvret därUrsprungligen postat av Silverbågen Visa inläggI torsdags i förra veckan smet jag iväg på en kort em tur till kusten på hemmaplan.....havet låg spegelblankt och på första kastet ser jag en öring komma smygande efter vicken....vevstop....öringen gör en tendens till utfall men tvekar och vänder sedan utåt igen...tar ett nytt kast...ny följare...något större....men ingen tendens till hugg.....nöter på på platsen utan hugg eller fler visuella kontakter.....förflyttar mig lite längre ut på udden och drar ett långt kast ut i farleden......börjar veva......och får då se....två meter nedanför Klippan där jag står...en praktfull öring på garanterat 3 kg +.....sakta glida förbi mitt framför näsan......expressvevning för att snabbt kunna kasta i riktning där öringen gled iväg....men men.....resultatlöst.....hämtade flugspöt och testade med det en stund.....men mitt Window of opportunity var borta....
Hursomhelst en klar pulshöjare och skön bekräftelse på att silvret nu börjar röra sig längs våra kuster.....så det är bara att börja nöta..
/S
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg