Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ok, spännande, blir att dänga strömming-flugor där på tisdag då. Tänkte köra en halvdag i Brandal. Ja, om det inte blir stormvindar som sist dvs... lyckas alltid pricka in de dagarna på något sätt..
-
Nej på misnta vicke wobblern blå silver. Så det är nog strömmingsliknande drag och flugor man ska prova nu.
Lämna en kommentar:
-
Bra jobbat där! Ryggen ska få lida lite, då vet man att man försökt iallafallUrsprungligen postat av Hasse69 Visa inläggBom idag igen. Nötte ï ca 6 timmar. kändes i ryggen på slutet. Såg en till fiskare få fisk, en fin blänkare vild fisk, på lite över kilot. C&R på den. Sen hade samma fiskare fått strömming lite längre bort. men dom var väldigt små.
Verkar som att fler och fler hittar silver i Brandal, var det på fluga eller spinn? Om strömmingen är på väg in så lär öringfisket vakna till liv ordentligt snart, tycker man?
Lämna en kommentar:
-
Tjääna Hasse.Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inläggGrattis till fin blänkare. Var det kring Torö? Ser sjukt fint ut där ju. Vore ju skoj o få prova nya vatten med nångång. Jag tror denna vårsäsong blir ganska lång, om nu den här temperaturen håller i sig, men i maj brukar det ju slå om ganska fort till värmare väder.
Den ena är tagen på Torö den andra på norra Blidö.
Idag va jag och Tony på Torö och körde, men inte ett liv.
Bb
Lämna en kommentar:
-
Bom idag igen. Nötte ï ca 6 timmar. kändes i ryggen på slutet. Såg en till fiskare få fisk, en fin blänkare vild fisk, på lite över kilot. C&R på den. Sen hade samma fiskare fått strömming lite längre bort. men dom var väldigt små.
Lämna en kommentar:
-
Det vete tusan ...men det syns vem som e....Silverbrottarn o Barabadare....Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggTjääna
Undrar vem som är Pilsnerbågen och vem som är Barabajare?
[ATTACH=CONFIG]53573[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53574[/ATTACH]
Bb
Lämna en kommentar:
-
Härligt att få se att det nappar för er, grabbar! Väcker lusten och viljan hos oss andra
Lämna en kommentar:
-
Grattis till fin blänkare. Var det kring Torö? Ser sjukt fint ut där ju. Vore ju skoj o få prova nya vatten med nångång. Jag tror denna vårsäsong blir ganska lång, om nu den här temperaturen håller i sig, men i maj brukar det ju slå om ganska fort till värmare väder.Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggTjääna
Undrar vem som är Pilsnerbågen och vem som är Barabajare?
[ATTACH=CONFIG]53573[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]53574[/ATTACH]
Bb
Lämna en kommentar:
-
Nej inte ännu. Hör av dig om du ska dit.Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inläggNya tag imorn, Hasse, på´t bara!
Vad avundsjuk jag blir. Vindstilla är precis det jag önskade mig hela förra lediga veckan när jag ville flugfiska där, men då var det såklart storm varje dag...
Jag är ännu inte säker om jag pallar åka ut efter jobbet imorn bitti, troligen inte som det känns nu
Men jag hör av mig ifall jag ändrar mig!
Men har du köpt flug setet nu, eller hade du ett sen tidigare?
Smiter från vårstädningen här imorgon. Har varit med i alla år nu, så jag tycker jag är värd o få smita denna gång. Sliter hellre efter Östersjöns silver en o sliter i taggiga buskar o annat skit.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg