Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HALster
    replied
    Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
    Bra tips, det var flera fiskare inom det området i lördags. Fråga: Är du säker på att det är fågelvägen och inte strandlinjen? (jag hade själv gissat på strandlinjen).

Mvh

Andreas
    Det är då fan att folk inte har vett att respektera förbudszoner!

Kustbevakningen brukar vara flitiga att kolla upp det området så förhoppningsvis åker folk fast inom kort.

Lämna en kommentar:

• GäddMartin
    replied
    Härligt, riktigt fina öringar! Den andra öringen, tog den på en gul Masken eller? Tycker det ser ut som en sån, bara nyfiken

Skulle uppdaterat i tråden igår men hann inte. Var som sagt ute på Gålö hela måndagen från ca 09:00 till 15:30 (kunde tyvärr inte va kvar längre då polaren hade ärenden efter 16, hade annars gärna stannar nån timme till). Riktigt fin halvö, och det känns som att stället har en bra potential. Vi testade totalt från 5 olika positioner (se bild) och mest lovande kändes uddspetsen ute vid Spjutsund nära odlingen. Riktigt fint ställe att dänga på! Hade tänkt hinna med Oxnö Huvud längst ute i väst, men hann inte.

Tycker iofsig att det är svårt att ta sig fram på många håll och till flera spännande vikar, och det finns flera potentiella ställen som inte går att nå utan båt, lite synd!

Hursomhelst så blev det ingen havsöring. Inte ens ett hugg... eller ja, förutom en gädda (kändes det som) som drog till ordentligt en gång på ett Snaps-drag, men släppte efter en stund.

Varierade med allt från olika Vicke, Sandgrävlingen, Snaps, några andra Gladsax-drag, Toby samt flugor (på bombarda) såsom pattegrisen, märla, Magnus, sandmask mm. Inget gav utdelning!

Läste idag i en artikel i senaste Fiske För Alla att öringfisket är märkbart bättre i år, men också att det varit trögt just vid Spjutsund, pga en hel del säl... Så där kanske man har något att skylla på iaf!

Nåja, blir nya tag i veckan, och förmodligen några timmars tur i Brandalsund imorgon!

Click image for larger version

Name:	gålö_19_november.jpg
Views:	1
Size:	81,1 KB
ID:	1765141
    Senast ändrad av GäddMartin; 2012-11-20, 22:34.

Lämna en kommentar:

• Thomas.L
    replied
    Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
    Fin fisk!

Men vad var tanken, skulle den behållas och klubbas? (har inget ljud på)

Lämna en kommentar:

• ajoan
    replied
    Ursprungligen postat av diffanatics Visa inlägg
    Ett litet tips till er som fiskar runt Östanå färjeläger. Gå in på eniro eller liknande kartsida, zooma in och mät ut hur långt fredningsområdet på 500m från Loåns mynning sträcker sig fågelvägen.... Längre än man kan tro. Även söder om färjelägret.
    Bra tips, det var flera fiskare inom det området i lördags. Fråga: Är du säker på att det är fågelvägen och inte strandlinjen? (jag hade själv gissat på strandlinjen).

Mvh

Andreas

Lämna en kommentar:

• diedose
    replied
    jo jag vet, ville ju röra till lite i grytan uppe på land hehe

- - - Uppdaterad - - -

jo jag vet, ville ju röra till lite i grytan uppe på land hehe

Lämna en kommentar:

• aliosh
    replied
    Roligt med klipp! Men det vore bättre ifall du kroka av fisken där nere

Lämna en kommentar:

• diffanatics
    replied
    Ett litet tips till er som fiskar runt Östanå färjeläger. Gå in på eniro eller liknande kartsida, zooma in och mät ut hur långt fredningsområdet på 500m från Loåns mynning sträcker sig fågelvägen.... Längre än man kan tro. Även söder om färjelägret.

Lämna en kommentar:

• diedose
    replied
    Ja, verkligen! Sköna killar där inne

Haha, jag ska nämna det till honom

Inte denna helg, men helgen därpå åker vi in igen. Både lördag och söndag. Men jag tror att vi kommer fiska med tvåhands flugspö då. Vi får se

- - - Uppdaterad - - -

Ja, verkligen! Sköna killar där inne

Haha, jag ska nämna det till honom Eller det kanske var mig du mena?

Inte denna helg, men helgen därpå åker vi in igen. Både lördag och söndag. Men jag tror att vi kommer fiska med tvåhands flugspö då. Vi får se

Lämna en kommentar:

• Denzar
    replied
    Roliga filmer, men vilket jävla fiske Skön gemenskap!

Du måste ändå säga till din polare att han måste veva han lite på rulle förfan!

Lämna en kommentar:

• diedose
    replied
    Två klipp från fisket.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
499 visningar