Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas1981
    replied
    Någon som varit ute och fiskat hö från land på senaste runt sthlm? I väntan på isen så tänkte jag ge det nåt försök till Men jag har en känsla av att många ställe är rätt insnöade nu?
    Tips???

Lämna en kommentar:

• Gonzo79
    replied

Då förstår jag tankegången.

Lämna en kommentar:

• GäddMartin
    replied
    Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inlägg
    Är det inte tvärtom? Som jag förstår det så ska det ju vara "pissväder" för optimal chans att kroka HÖ. Men kanske har jag missförstår allt
    Hehe iofsig... Men jag tänkte främst på kylan. Lägger sig isen som ett tunt täcke så blir det knepigt att kasta... Men det kanske dröjer vid kusten? P&T sjöarna fryser direkt när det blir minusgrader, så där har man nog fiskat färdigt på ett tag
    Senast ändrad av GäddMartin; 2012-11-27, 18:43. Anledning: dublett..

Lämna en kommentar:

• Gonzo79
    replied

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
    Vädret ser ut att paja HÖ-fisket ett tag framöver, ser det ut som Ordentligt med regn/snö hela veckan, och sen flera minusgrader till helgen och troligen en vecka framåt eller så... undrar hur fort isen lägger sig vid kusten?
    Är det inte tvärtom? Som jag förstår det så ska det ju vara "pissväder" för optimal chans att kroka HÖ. Men kanske har jag missförstår allt

Lämna en kommentar:

• GäddMartin
    replied
    Vädret ser ut att paja HÖ-fisket ett tag framöver, ser det ut som Ordentligt med regn/snö hela veckan, och sen flera minusgrader till helgen och troligen en vecka framåt eller så... undrar hur fort isen lägger sig vid kusten?

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Dags att byta plats kanske? //T
    Nu var det ju bara fråga om litet "tjuvfiske" en vanlig arbetsdag när jag var där i annat ärende men annars så ligger det kanske något i vad du säger...

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Stod vid Kapellskär i en timme och köttade ut 28-grammare med tiofotaren i den tilltagande motvinden efter att ha lämnat S vid färjan. Inte ett liv men det såg lovande ut. Vinden hade redan tryckt in så mycket vatten att vattenståndet var märkbart högre än i lördags.
    Dags att byta plats kanske? //T

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Stod vid Kapellskär i en timme och köttade ut 28-grammare med tiofotaren i den tilltagande motvinden efter att ha lämnat S vid färjan. Inte ett liv men det såg lovande ut. Vinden hade redan tryckt in så mycket vatten att vattenståndet var märkbart högre än i lördags.

Lämna en kommentar:

• ResLodrek
    replied
    Hade en efterföljare igår eftermiddag vid horsfjärden

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    I lördags var det heldött vid Kapellskär när jag och harlequine var där. Inte ens någon annan fiskare såg vi.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
499 visningar