Ursprungligen postat av Silverbågen
Det var väl ingenting, hela grejen är Jocke i ett nötskal. Fan jag tycker det låter som det gick betydligt smidigare än det brukar göra.
Själv var jag på Runt på Torö och provade lyckan.Startade vi 12 tiden. Direkt vi kom till stället så såg vi vak. Jag hade två stötar i första kastet. Kanten vi fiskade låg i lä, med andra ord öringar som simmade på rygg och garvade åt våra tafatta försök att lura dom i det klara och stilla vattnet.
Kollade vattentempen 4+ i solgasset, efter någon timme så säger jag nu måste vi hitta lite vind. Sagt och gjort vi flyttar på oss och börjar fiska i vinden. Kollar vattentempen 6,1+
Här borde dom vara säger jag. Efter en sund känner jag ett hårt hugg och inget mer. Några minuter senare smäller det på Niklas gladsax silver/grön 20 gr. Fisken jobbar bra och landas efter en stund. 2,2kg odlat silver, BONK.
Efter ytterligare en stund smäller det på en på min egen målade jymdpinne Blå/vit med flake. Fisken inleder med ett par jätte hopp, den är helt uppe i luften, ser att den är fin och väger runt 3 kg. Efter 10-15 sekunder lossnar den........... FAAAAN skriker jag.
Sen är det dags för fika i solen, sen på dom igen.
Jag ställer mig upp och kliver rakt ut i vattnet och slänger iväg en egen målad Gladsax "Skitzo" röd/svart på ena sidan och blå/vit på andra, känner två blixtsnabba stötar. Kastar ut igen, smack säger det så fort saxen landar i vattnet. Den här fisken lossnar inte, utan landas efter en rolig fight. 1,7 kg odlat silver c&r.
Hade fler känningar och hugg under eftermiddagen.
På dom igen
Bb

kanske blir en sån stället
Lämna en kommentar: