Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Big_Sal
    replied
    Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
    Abu Veritas 10,2f
    Ambassadeur Ć7- bilden på den finns i fotoalbumet
    Är sugen på det spöt, kan du ge en liten recension. Klämde på haspeln i affären men kändes liite för svampigt. Hur upplever du det?

    Lämna en kommentar:


  • Hasse69
    replied
    Click image for larger version

Name:	11043376_10152364038557824_8023694206429452659_o.jpg
Views:	1
Size:	44,5 KB
ID:	1777305 tog denna förra söndagen mitt under vasalopps starten ca 7.30. Skönt o slippa åka långt ibland, för o fånga fin fisk. Den tog på nya favorit betet Westin black heron 18 gram Orange färg. Det lustiga var att den högg bara efter 3 kast. Men det har gått många bom turer innan den här. 2.3 kg. lätt lekfärgad, C&R.

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    ...om jag förstår det hela rätt ...
    @TAMTAM, Nej, det gjorde du inte. [men jag det skulle vara coolt att ha en knivbult i Beryllium ändå, mest för kul och förmodligen hamnar man inte i "lyxfällan" för det ]

    @Silverbågen, "Spotsen" ser het ut! Det finns en liten vik längre bort, så med rätt vind, rätt vattentemperatur och självklart vid rätt tidpunkt kan det blir het där ...

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-03-14, 22:58.

    Lämna en kommentar:


  • TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    ... och en båt för en rund mille, gärna import och ej anpassad för svenska vatten ... //T
    Du menar alltså krasst räknat om jag förstår det hela rätt att ekonomiska muskler finns för en båt i miljonklassen här... dock måste jag lägga runt 250 tusen till för att "anpassa" (skräpet) till "svenska" förhållanden, mycket viktigt i sammanhanget är det.. man ska definitivt inte underskatta pengautlägg vare sej i båt eller utrustning för framgång här!
    (dessvärre när man står där med prislappen efter en tid så inser man att den otacksamma fiskjäveln skiter i pengautläggen, den hugger på det mesta om man lägger grejorna på rätt ställe och på rätt tid även om man står på en brygga med ett 200 spänns set från OK/Q8, en viktig lärdom kan det vara för att evt undvika pinsamheter som TV3s "lyxfällan")

    Lämna en kommentar:


  • RichardR
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen
    0,9-1,6 grader i de vatten som Mr T o undertecknad rörde oss i idag.....kunde haft med resultatet att göra om inte det vore för att en annan bekant.....triumferande visade upp fisk som landats i andra kastet i samma område......

    Varken Stella&Team Dragon, Excense& StCroix Avid eller Danielsson& G Loomis CC GLX kunde dock ändra på nollan i våra protokoll.....


    /S
    J***a materialfiskare

    Lämna en kommentar:


  • TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Funderar på en knivbult i Beryllium....
    Haha där sket jag på mej helt enkelt! absolut bästa hälsningar naturligtvis1

    Lämna en kommentar:


  • KN
    replied
    Fiske - kustfiske med spinnspö och kustwobblers eller skedar efter HÖ utan massa elektronik och andra hjälpmedel. Endast erfarenheten att vara på rätt plats på rätt tid, vinden känns ok inom felmarginalen man känner något oförklarligt inom sig när man sitter i soffan, man ger sig av mot kusten. Hoppfull.

    Men idag blev det bom, en inte så stor HÖ satt fast några tiotals sekunder men lyckades göra sig fri 3-4 meter från strandkanten. 39 st svanar gjorde mig och min son sällskap och blockerade ca 100 meter av strandremsan. Underbar solnedgång och åkrarna på Mörkö fylls av rådjur, älgar och vildsvin under hemfärden. Livskvalitet!!

    Lämna en kommentar:


  • Barabajare
    replied
    Tjääna
    Själv kör jag med lågbudget, Shimano Stella och Fenwick Black Nighthawk samt ett par nya läckande vadare (fan) och en hemmålad jymdpinne. Men va fan det funkar det också.

    Idag kom vi igång sent, helt enligt plan. Tänkte att vattnet skulle hinna bli lite varmare framåt eftermiddagen. Och att skymningsfisket kan vara hett.

    Vattnet kom upp i 4,1+ vid 16 tiden men någon fisk såg vi inte röken av, förutom en följare som jag hade vid 15 tiden.
    När klockan var ca 1745 kände jag en stöt, några sekunder senare blev det tvärstopp. Hann känna några tunga gung sen lossnade fisken.
    Ca 5 minuter senare var det dags igen, stöt och hugg men fast fisk den här gången. Efter en rolig "svängom" kunde jag kroka loss 2 kg blankt, vilt silver (c&r). Den tog på en ommålad jymdpinne i färg "08 psyko".

    Rätt plats, rätt tid.
    På dom igen.
    Bb

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Funderar på en knivbult i Beryllium....
    ... och en båt för en rund mille, gärna import och ej anpassad för svenska vatten ... //T

    Lämna en kommentar:


  • ElCamino
    replied
    Funderar på en knivbult i Beryllium....

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
2 277 svar
383 484 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Startad av Barabajare, 2013-05-10, 20:07
548 svar
71 192 visningar
0 gillar
Senaste inlägg ResLodrek  
Startad av telgebasse, 2014-07-04, 10:33
9 svar
1 933 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Palmen1974, 2015-07-14, 22:34
9 svar
2 083 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Juleken
av Juleken
 
Startad av Adhinio, 2015-08-23, 16:37
4 svar
4 377 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Cihan Cagatay  
Arbetar...
X