Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blinker
    replied
    Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
    Grå? Den hade legat i Iglo boxen nästan 5 tim när jag tog bilden och det va påväg att bli mörkt,därför la jag den i snön.. Den var betydligt blankare nyfångad...

Fast nån expert på öring är jag definitivt inte!
    Kanske det är så att fisken lekt i höstas...?

Va också bra fart på fisken,gjorde ett gäng korta rusher..
    Vad jag kan se härifrån denna fisk var inte med i leken i höstas,sen nämnde du att det var flera stycken du tappat det bara bekräftar min a gissningar.
    Hjärtliga gratulationer!
    Senast ändrad av Blinker; 2015-02-22, 18:39.

Lämna en kommentar:

• hejgo
    replied
    Grå? Den hade legat i Iglo boxen nästan 5 tim när jag tog bilden och det va påväg att bli mörkt,därför la jag den i snön.. Den var betydligt blankare nyfångad...

Fast nån expert på öring är jag definitivt inte!
    Kanske det är så att fisken lekt i höstas...?

Va också bra fart på fisken,gjorde ett gäng korta rusher..
    Senast ändrad av hejgo; 2015-02-22, 17:21.

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied
    Helvete vad sugen man blir efter era fina fångster. Men flytt gör att man ej har tid men snart så

Lämna en kommentar:

• Hemi
    replied
    Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
    Körde andra repan igår och äntligen blev det en bättre fisk ��

Blankis på 2,3 60cm tog på blå/lila/silver[ATTACH=CONFIG]76405[/ATTACH]

Hade ytterligare 3 som gick loss.
    Grattis till fångsten! Fin uppblänkt fisk som lekt i höstas...lite grå och slitna fenor på väg att återfå konditionen.
    Senast ändrad av Hemi; 2015-02-22, 10:53.

Lämna en kommentar:

• Kim Liljedahl
    replied
    *Första inlägget här på fiskesnack*

Hej alla tappra öringsfiskare!
    Igår fick jag äntligen min första svenska havsöring! I 2 år har jag nött i snö,regn och vind och igår på 4e kastet så var det äntligen min tur! Fiskeplats var Värmdö, näst intill vindstilla och gråmulet på tidig eftermiddag. Långsam invevning med röd/svart sandgrävling. Fisken var 55cm med uppskattad vikt på 2 kg. Otrolig eurofri vill jag säga

Click image for larger version

Name:	havsöring.jpg
Views:	1
Size:	52,6 KB
ID:	1777126

Lämna en kommentar:

• hejgo
    replied
    Körde andra repan igår och äntligen blev det en bättre fisk ��

Blankis på 2,3 60cm tog på blå/lila/silverClick image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1 008,4 KB
ID:	1777124

Hade ytterligare 3 som gick loss.
    Senast ändrad av hejgo; 2015-02-22, 05:53.

Lämna en kommentar:

• Blinker
    replied
    Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Riktigt bra! (lokalkännedom samt kännedom om fiskens vanor samt rådande temperatur kan inte bli bättre helt enkelt!)
    Lite till om." En någorlunda blank" måste man leta efter och då är det oftast platser där man fått tidigare vid ungefär samma förhållande, och så " ett par eller fler helt blanka "som ska inventas vid en viss tidpunkt på de platserna där de brukar skrämma i väg allt som får plats i magen.Lokal kännedom är enormt viktigt,fråga fiskeguiderna de är överlägsna i den fråga de flesta av oss på fs.

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
    Jag tror att jag har sagt det tidigare,men upprepar det: I början på hö säsongen typ från Oktober fram till December är kanske avgörande vad man använder i änden på lina,men sedan i takt att vattnet blivit rejält kalt använder man sig av den fiskemetoden man trivs best med.Det som är avgörande (enligt min mångåriga erfarenhet) för att få kontakt med HÖ är just det att lyckas stötta på en någorlunda blank eller flera helt blanka fiskar i det kalla vattnet.Jag brukar byta ofta plats i mitt letande efter hö,inte fiskedrag eller fluga.Fördelen är om man har god lokal kännedom aav stället där man tidigare haft kontakt med hö
    Riktigt bra! (lokalkännedom samt kännedom om fiskens vanor samt rådande temperatur kan inte bli bättre helt enkelt!)
    Senast ändrad av TAMTAM; 2015-02-13, 19:07.

Lämna en kommentar:

• hejgo
    replied
    Då va premiär turen avklarad idag!

Fiskade Hallsfjärden södertälje 7 timmars fiske blev jag utan fisk och polarn fick en blank på 43cm.

Lämna en kommentar:

• Conium
    replied
    Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
    Det gör du rätt i chanserna är goda till fångst...Iofs ( ett undantag från regeln )tas det en och annan Hö i mälaren runt sthlm tex riddarfjärden och har själv sett öringar och vid ett tillfälle missat en efter en tids drillning på levande bete (mört)i Liljeholmsviken och vet folk (som jag tidigare skrivit om) tagit flera (13) vintertid vid smedsuddsbadet. Men som sagt endast undantag från regeln. Saltsjön gäller , gärna nära sötvattensutsläpp.
    Tack!
    Jag var ute i lördags och fiskade HÖ för första gången ute på Skeppsholmen (mest bakom Af Chapman där de är djupt för att slippa få bottennapp med mina skeddrag). Luckorna var stängda, fick ingenting, men de var ändå trevligt att vara ute. De svåraste som nybörjare på HÖ är att bekanta sig med havsöringsfisket. T.
    ex hur vet man vilka platser havsöring vistas på när de är vinter och kallt i vattnet till skillnad från t. ex höst och vinter.
    Har bara fiskat gädda, abborre och någon enstaka gös tidigare och då mest under senvåren, sommaren och tidig höst. Enda vinterfisket jag har bedrivit är pimpel, men isarna är riktigt dåliga just nu i Mälaren så de har inte blivit av i år.
    Senast ändrad av Conium; 2015-02-09, 16:12.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
501 visningar