Tackar,tackar Tam tam för en sån fin kommentar.Hade jag inte varit så pass lat så skulle jag komma här med ännu fler rapporter och bilder men jag är såååååå lat.
Däremot vill jag passa på och uppmuntra alla som tvekar att ge sig ut i kylan efter hö TVEKA INTE, UT och FISKA
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Jag uttryckte mig lite dåligt, jag vet fullt väl att de inte finns HÖ i mälaren, menade bara att jag oftast fiskar i Mälaren efter främst gädda, men att jag nu inte kan de och tänkte därför prova HÖ i sthlm eller österut.Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggDu måste läsa på kraftigt här, mälaren ikke var vi letar HÖ om vi gör detta... läs på mycket noga, fisk ifråga förekommer ikke överallt.. du bör förvissa dej om att vald fiskeplats innehåller art ifråga och vad gäller mälaren...
Lämna en kommentar:
-
Helt klart ett passande profilnamn, blink! ;-)Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggFunderar på att byta mitt profilnamn till " mannen som talar med öringar" eller vad tror ni?[ATTACH=CONFIG]75962[/ATTACH]
Lämna en kommentar:
-
Du måste läsa på kraftigt här, mälaren ikke var vi letar HÖ om vi gör detta... läs på mycket noga, fisk ifråga förekommer ikke överallt.. du bör förvissa dej om att vald fiskeplats innehåller art ifråga och vad gäller mälaren...Ursprungligen postat av Conium Visa inläggNågon som vet vilka platser är lämpligast i sthlm för att fiska HÖ med spinn just nu? Har aldrig fiskat havsöring förut och jag skulle vilja prova. Bor i västerort och Mälaren som jag oftast fiskar i har is nära stranden så jag kan inte fiska så bra där.
Fiskar med ett haspelspö, från land, främst inriktat på gäddor, finns de någon chans att få HÖ i sthlmstrakten med den utrustningen?
Lämna en kommentar:
-
Haha brutalt bra!!Ursprungligen postat av Blinker Visa inläggFunderar på att byta mitt profilnamn till " mannen som talar med öringar" eller vad tror ni?[ATTACH=CONFIG]75962[/ATTACH]
Har inga övriga kommentarer skulle säga BEHÖVS INTE i detta fallet, bortslängd tid att önska lycka till.. sånt sköter du nog bättre själv! ABSOLUT BÄSTA HÄLSNINGAR!
Lämna en kommentar:
-
Någon som vet vilka platser är lämpligast i sthlm för att fiska HÖ med spinn just nu? Har aldrig fiskat havsöring förut och jag skulle vilja prova. Bor i västerort och Mälaren som jag oftast fiskar i har is nära stranden så jag kan inte fiska så bra där.
Fiskar med ett haspelspö, från land, främst inriktat på gäddor, finns de någon chans att få HÖ i sthlmstrakten med den utrustningen?
Lämna en kommentar:
-
-
Tack för tipset!Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Chansen finns alltid om man bara fiskar på rätt ställen (se havsöringskartan). Faktum är att januari-mars är mina favoritmånader för öringfisket. Torö på söndag, varför inte. Tänk bara på att det skall blåsa upp till 17m/s från nord.
Den här årstiden gillar öringen att gå i lä, kanske beror det på att ytvattnet som blåser in mot stränderna är riktigt kallt nu. Så mitt tips blir söndagsfiske på sydvända lästränder/vikar där tempen förhoppningsvis är lite högre.
På dom igen
Bb
Lämna en kommentar:
-
TjäänaUrsprungligen postat av LillJiggen Visa inläggNi som har lite mer rutin än en annan. Jag tänkte testa Djurgården eller liknande på fredag och Torö på söndag. Finns det en teoretisk chans att få en öring?
Har begränsad kunskap på området då jag bara fiskat sen Maj förra året, men det har iofs blivit många timmar och metoder som testats
Har försökt hitta en bra bok på ämnet havsöring som passar när man fiskar på östkusten. Många böcker är flugfiske/östkusten o ca 10 år på nacken, vet inte hur relevanta dom är. Tips på bok välkomnas!
Chansen finns alltid om man bara fiskar på rätt ställen (se havsöringskartan). Faktum är att januari-mars är mina favoritmånader för öringfisket. Torö på söndag, varför inte. Tänk bara på att det skall blåsa upp till 17m/s från nord.
Den här årstiden gillar öringen att gå i lä, kanske beror det på att ytvattnet som blåser in mot stränderna är riktigt kallt nu. Så mitt tips blir söndagsfiske på sydvända lästränder/vikar där tempen förhoppningsvis är lite högre.
På dom igen
Bb
Lämna en kommentar:
-
Ett byte av den typen för vinnings skull.... skulle inte tro detta, nog bättre du stannar i city definitivt övertygad då om det är skitsamma för dej var du fiskar, city lär alla gånger sett på sikt producera bättre dock kan undantag enligt almanacka nog förekomma men i det långa loppet är nog city överlägset om du verkligen vill fånga något... skillnaden isf ligger i kvalitet när och om den hamnar på matbordet.. lycka till!Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggFörstår känslan när man inte får något , har flera bompass på raken nu .
Måste ha haft rejäl tur i början på min öring karriären, börja fiska runt jul . På andra passet fick jag en riktig fining som lyckades smita när den var halvvägs in i håven den var troligtvis runt 6kg (ny större & längre håv köptes omgående) , öring nr2 4,5 kg & nr 3 2,5kg samtliga fångade inne i city runt jul . Efter det NOLL .
Funderar på byta vatten mot skärgården nästa gång , Gålö kanske ?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg