Ursprungligen postat av Old Firehand
Visa inlägg
Har nu kört med den svart/lila/silver sedan turen på Törö i förra veckan....tycker det är rätt skönt att inte hålla på att byta drag stup i kvarten så nu får det här sitta på ett tag....
Sak samma gäller på flugspöt....har inte bytt den naturfärgade zonkern som jag knöt på i samband havsöringspremiären på västkusten i våras.....jag vet att bara den är på rätt plats vid rätt tidpunkt så kommer den leverera....
/S

nu men jag tycker detta är så kul att filosofera kring så jag måste svara på detta. Eftersom jag är norra Europas sämsta haspelfiskare och detta är inget skämt, så tycker jag det verkligen är svårt att precisionskasta med haspeln. Vet inte hur många gånger jag tappat linan i bakkastet och draget singlar ner bakom ryggen, försök till långkast och linan fastnar på pekfingret och draget störtdyker ner i vattnet 5 meter framför fötterna 45grader till vänster. Sen när jag kastar mot stränderna så har jag ett antal gånger prickat träd och buskar som inte borde vara i skottlinjen och jag upplever linbågarna som uppstår vid sidvind otroligt dryga. Sen kastar jag bra mycket längre med haspelrullen så är det långt på kusten som är målet tar jag den, men om jag förstått dig gör du tvärtom. Jag vill verkligen förstå haspelns fördel och fiskar nu sista tiden med min 14 år gamla Super Aero GT 3000 för att poletten ska trilla ner. Utveckla gärna lite mer ditt resonemang, för jag tror verkligen din kunskap kan hjälpa många
Kommentera