Nja vete fan, första gången jag besökte Ljusterö färjeläge, fastland och sydsida, riktigt bra, var en kompis som guidade, rödsvart sandgrävling tidigt på våren, han fick direkt en hyfsad 2,8 kilos i den grunda dyngviken närmast/efter staketet, fan i helvete kollade boxen jodå, finns en rödsvart, la på en kemvässad 4a på den jag hade, han drog iväg längs sjökanten söderut i topptrim....blev lite efter tänkte detta är helg/med ålderns rätt semester, nåväl skickade ut pennan där i vattnet, högg två kassodlade regnbågar direkt, tänkte ja vad fan perfekt stekpannestorlek på bägge och knäckte nacken.
Gick ett antal meter och la på ett kast klippte på en HÖ. inget märkvärdigt eller så runt 2,5-3 kilo lätt färgad, gillar inte sån fisk, de ska vara blanka nåväl ströp den och la i kassen.
Gick vidare bortöver, upptäckte kamraten frenetisk kastande, ropade händer det något?? nej ingenting tvärdött, ok förstår la på några kast själv och så högg det, liten runt 1,5 tänkte storsint släpp den stackarn, gjorde detta och började kasta igen, två kast senare högg det igen samma storlek och tillbakasläppt.
En trevlig dag tyckte iaf stekpannan när jag kom hem, dock regnbåge kassodlade rymlingar, jag skulle aldrig betala för dem i affären den saken är klar....
Gick ett antal meter och la på ett kast klippte på en HÖ. inget märkvärdigt eller så runt 2,5-3 kilo lätt färgad, gillar inte sån fisk, de ska vara blanka nåväl ströp den och la i kassen.
Gick vidare bortöver, upptäckte kamraten frenetisk kastande, ropade händer det något?? nej ingenting tvärdött, ok förstår la på några kast själv och så högg det, liten runt 1,5 tänkte storsint släpp den stackarn, gjorde detta och började kasta igen, två kast senare högg det igen samma storlek och tillbakasläppt.
En trevlig dag tyckte iaf stekpannan när jag kom hem, dock regnbåge kassodlade rymlingar, jag skulle aldrig betala för dem i affären den saken är klar....

Nix, så illa behöver inte vara. Det jag ville poängtera är att jag är ingen gubbstrutt än och det vet du.
Den som ligger precis intill umegurras privata hot spot?
var rädd du tar allt för hårt..
Kommentera