hur sparar man - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur sparar man

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur sparar man

Hur sparar man trådar/artiklar här på fs.

Ursprungligen postat av gabriel
    Hur sparar man trådar/artiklar här på fs.
    Jag gör det på mitt vis. Öppna en sida i mitt ordbehandlingsprogram, Markerar texten i tråden eller hela tråden och kopierar. Sen klistrar jag in i ordbehandlings dokumentet och redigerar bor all överskotts info.

Finns säkert smartare sätt men min variant gör att jag inte behöver slita på modemet när jag vill åt en viss info.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

"Thread tools" högst upp på sidan. Klicka på "Subscribe" så kan du hitta tillbaka till tråden senare i livet via "User CP".......

Du kan ju skriva ut tråden också som BeBest beskriver. AdobeAcrobat -fullversionen- har en funktion som gör att du printa ut hela sidan till en PDF-fil. Funkar kalasbra!
      PDF995 är en snikvariant på detta koncept - gratis. http://www.pdf995.com/download.html

Du kan ju också lägga in varje intressant tråd som bokmärke....

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
        Jag gör det på mitt vis. Öppna en sida i mitt ordbehandlingsprogram, Markerar texten i tråden eller hela tråden och kopierar. Sen klistrar jag in i ordbehandlings dokumentet och redigerar bor all överskotts info.

Finns säkert smartare sätt men min variant gör att jag inte behöver slita på modemet när jag vill åt en viss info.
        Du gör helt rätt. Jag gör likadant dem flesta gångerna.

Ibland, om jag vill spara en hel tråd (alltså en hel sida) då går jag i File -> Save As -> och jag väljer att spara som "Web Page, HTML only (*.htm, *.html)". Detta gör att det som sparas undan blir jätte liten pga. det sparas inte allt animering, java applets och sådan. Det blir kvar bara grafiken och själva texten. Det tråkigaste är att gränssnitet kan ändras kraftigt, alltså testen flyttas på andra ställen. Vill du redigera det, öppna sidan i Word och redigera precis som du vill. I slutet kan du till och med "spara som" som word dokument eller som text.

Lycka till!
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ett tredje sätt är att öppna tråden i ett separat fönster och lägga till den under favoriterna i explorer.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag tackar så mycket..........

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
            94 svar
            29 396 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69  
            Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
            13 svar
            1 559 visningar
            0 gillar