Förslag på ny tävling önskas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på ny tävling önskas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som återfallande fiskare saknar jag ren nybörjarinformation på ett lättillgängligt sätt.
    Därför blir mitt förslag på temat abborrfiske, hur gör man?
    Iden är att bidragen skall kunna sättas ihop till en nybörjar-guide och publiceras har på forumet förstås för att hjälpa fler människor in i sportfisket underbara värld! =)
    Upplägget kunde vara tex så här:
    Ta ett begränsat tema tex:
    Var hittar jag abborren året runt?
    Flötmete (metoder, taktik utrustning på alla)
    Bottenmete
    Spinnfiske
    Pimpelfiske
    Bonnatrolling
    Jiggfiske
    Flugfiske
    Hantering av fisk, c&r, tillredning...
    Kanske även teman som...
    Dropshot
    Dubbeldropshot
    Vertikal
    osv...
    Du "paxar" temat i tävlingstråden och då är temat ditt i tex 3 veckor. Har du inte levererat text och bild är temat öppet igen.
    Laginsatser tillåts, tex max tre samarbetande skribenter per tema (Man får isf ha en period med lagformerig först?)
    Max ett tema per författar(grupp) till man levererat. Finns ledigt tema kan man ta det efter leverans av vad man skriver på...? (Tillåtet under "skrivtid" att lägga till författare till en grupp upp till max totalt tre i en grupp)
    Omröstning avslutar förstås!
    Ett annat år kunde man ta en annan firre som tema?
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
      Tjääna
      En artikeltävling som går ut på att skriva en presentation av sin "karriär" inom fisket. Det vill säga första fiskeupplevelsen, första rullen osv. fram till i dag.
      På dom igen
      Bb
      då blir man ju tvungen att skriva en hel bok.....
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Enkla tävlingar kring det som är basic för oss här, typ största/längsta fisken. Den tidigare Novembergäddan är ett bra exempel som fick iaf mig att ge mig ut och fiska även när det var skitväder i stället för att sitta inne och reta upp mig på vad man läser på nätet ...

Har inget emot andra tävlingsformer heller men tävlingar som sätter andra skills än att dra upp en fin fisk intresserar inte mig eftersom jag varken är konstnär, skicklig på hantverk, poetisk eller vad det nu kan vara.

Kommentera

Tänk en tävling som heter julgäddan, julöringen osv.
          Man måste ha tomteluva då man poserar med fisken!

Ingen risk för fusk heller, för vem f*n har en sån bild sparad sedan tidigare..

Kommentera

Fototävling.
            Störst fisk (typ som novembergäddan)
            En lärande artikel som görs sticky i forumet i syfte att informera och hjälpa andra medlemmar.

Sånt som motiverar att man tar sig ut också.

Kommentera

Nästa frivattensäsong, största fiskar på äldsta fiske utrustningen?

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                Bra förslag! Utveckla gärna hur du tänker dig att tävlingen skall gå till och hur vinnaren skall utses.
                Tjääna
                Egentligen inte så märkvärdigt.
                Alla har vi väl minnen och händelser som etsat sig fast genom åren. Det behöver ju inte bli en "bibel" utan man kan ju skriva ner ett antal viktiga, roliga, sorgliga, spännande händelser/milstolpar eller va det nu kan vara som skett under ens karriär i kronologisk ordning. Kanske lite bilder, de behöver ju inte vara gamla utan
                för att göra artikeln mer intressant. Kanske skall man begränsa med att sätta ett maxtak för antal ord?
                Publicera varje bidrag med någon dags mellanrum och låt sedan folk/medlemmar på FS rösta. Röstfiske tillåtet.
                Ganska enkelt alltså.

Ett utkast ur mitt eventuella bidrag.
                Morsan stod bredvid farsan som var helt tokig, hon skrek lugna ner dig Bengt, lugna ner dig. Det är mitt första minne/upplevelse från sportfiskets värld.

Fan vet om jag inte skriver en sådan artikel ändå.

På dom igen
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Kanske en tävling om vilken som först kan publicera ett foto på en troféfisk i fotoalbumet där fångstpersonen inte håller fram fisken med utsträckta armar i ett tafatt försök få fisken att framstå som större.

Fast det blir väl helt omöjligt att få fram en vinnare i den tävlingen......... :-))

//Tantor
                  [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                  94 svar
                  29 218 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Classe69  
                  Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                  13 svar
                  1 536 visningar
                  0 gillar