Senaste nytt ang C&R - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Senaste nytt ang C&R

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Senaste nytt ang C&R

Ville bara göra er uppmärksamma på ...

Det här med C&R är en högst personlig sak även om de allra flesta här inne oftast tillämpar det vilket förmoligen är bra för fisket i långa loppet.

Däremot vill jag inte se att ni klankar ner på eller är spydiga mot andra som faktiskt plockar hem fisk eller bara är nybörjare inom fisket. Tänker då främst på kommentarer i fotoalbumet där fisken är bonkad. Ibland kan det ju iofs röra sig om okunskap från fångstmannens sida men alla har vi varit nybörjare en gång i tiden ... det finns ju både bra och dåliga sätt att upplysa folk som inte vet hur man hanterar fisk.

Givetvis är det helt ok att diskutera C&R´s för- och nackdelar men då passar forumet bättre än fotoalbumet.

Tror faktiskt att alla kommer trivas bättre om vi försöker vara trevliga mot varandra.

Seså, ut och fiska med er nu !
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Ursprungligen postat av Bergman

Det här med C&R är en högst personlig sak även om de allra flesta här inne oftast tillämpar det vilket förmoligen är bra för fisket i långa loppet.

Däremot vill jag inte se att ni klankar ner på eller är spydiga mot andra som faktiskt plockar hem fisk eller bara är nybörjare inom fisket. Tänker då främst på kommentarer i fotoalbumet där fisken är bonkad. Ibland kan det ju iofs röra sig om okunskap från fångstmannens sida men alla har vi varit nybörjare en gång i tiden ... det finns ju både bra och dåliga sätt att upplysa folk som inte vet hur man hanterar fisk.

Givetvis är det helt ok att diskutera C&R´s för- och nackdelar men då passar forumet bättre än fotoalbumet.

Tror faktiskt att alla kommer trivas bättre om vi försöker vara trevliga mot varandra.

bra att du tar tag i problemen med hur vissa personer uttycker sig

Kommentera

Bra skrivet Bergman.

Jag tycker personligen att det är upp till varje enskild fiskare om man vill släppa tillbaka fisken, eller bonka den och ta hem den till lunch.

Givetvis ska man ta hänsyn till fiskens storlek.
      Häll oppet !!!

Kommentera

bra sagt, men tycker nästan man skulle ha det som man har inom vissa jaktlag "visserligen är jakt inte till för alla och sådär och inom en liten mark, skala" men ändå, att man tillämpar som man gör i mitt jaktlag så att man låter stora och kraftiga djur, då ofta fina tjurar vara kvar för att föra stammen vidare, tänkte att man överförde detta till fiskar och då exempelvis gäddor över 7kg kanske låt säga, finns väldigt många av dom men tycker ändå att dom är värdefulla sportfiskar som man inte ska bonka.
        tack för mig

Kommentera

Det finns faktiskt en sak som jag undrat över. C&R fanatikerna brukar ju klanka ner på att en gädda släpps tillbaka om den blöder lite. Samma personer brukar fälla beska kommentarer om ett foto visar en bonkad gädda. Om nu gäddan blöder och det är förfärligt att bonka gäddan, vad ska man då göra?

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
            Det finns faktiskt en sak som jag undrat över. C&R fanatikerna brukar ju klanka ner på att en gädda släpps tillbaka om den blöder lite. Samma personer brukar fälla beska kommentarer om ett foto visar en bonkad gädda. Om nu gäddan blöder och det är förfärligt att bonka gäddan, vad ska man då göra?
            Bonka fanatikerna.

Kommentera

Ursprungligen postat av ps
              Bonka fanatikerna.
              Haha!
              Håller med dig till fullo Bergman. Blir så tråkig stämning med det där tjafset...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman

Att diskutera c&r eller inte och hur man ska gå till väga är bra.
                Men det överdrivs enormt mycket och varje gång detta ämne tas upp så slutar det med personangrepp m.m
                Och det sker på alla forum som jag känner till vilket är enormt tråkigt.
                http://teambuse.cybersite.se/

Kommentera

Man måste kunna acceptera att alla har olika åsikter.

Kommentera

Ursprungligen postat av OXYGEN
                    Man måste kunna acceptera att alla har olika åsikter.
                    Absolut, och respektera att inte alla gör på samma sätt som man själv, bonkare vs. anti-bonkare t ex. Själv släpper jag tillbaks i princip varenda fisk jag får upp men det skulle aldrig falla mig in att anklaga någon som inte släpper tillbaks någon fisk alls för att göra fel, tycker inte att det är upp till någon annan än den enskilde fiskaren, så länge de inte bryter mot kvoter och liknande.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 245 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar