Spam - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spam

    Hej kan inte moderatorn gå in och blockera sportfiskarna, som håller på och spammar. Lol.

  • #2
    Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
    Hej kan inte moderatorn gå in och blockera sportfiskarna, som håller på och spammar. Lol.
    Hej Julle 68;

    Du får söka jobb hos Sportfiskarna som chefsmoderator och göra organisationen lika bra som den var när jag fick första årsboken FISKE Nr 1 1951. Då var Nils Färnström redaktör. I redaktionen ingick Gunnar Alm, Bertil Dyberg, Willy Hauffman, Bertil Sandström och Olle Törnblom...

    https://nyheter2016.nybroan.se/2016/12/12/

    Då kanske en “Chilimps” kan passa. Flugan ( mönstret ) kom till år 1942 uppe i Mörrum av Sven Hallman, Rolf Wilhelmson och Olle Törnblom.


    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-19, 09:41.

    Kommentera


    • #3
      Proffsigt att huvudägaren själv spammar sönder deras eget forum..,,.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
        Proffsigt att huvudägaren själv spammar sönder deras eget forum..,,.
        Tror du att dom gör det med flit?

        Kommentera


        • #5
          Frågan har redan varit uppe och tror det skulle lösas men det verkar ha börjat strula igen...

          Kommentera


          • #6
            Måhända sidan är kapad? Vi fick ju ett meddelande för en tid sedan att en tidigare uppdatering av databasen hade lämnat en del övrigt att önska då det gällde säkerhet och att vi användare skulle ändra våra inloggningsuppgifter.
            Det skulle vara rätt fräckt om en spamrobot hittat en ny säkerhetslucka och lyckats knäcka koden så den kan använda sidans egna meddelanden som spam.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

            Kommentera


            • #7
              Hej allihopa

              Ja det är tråkigt at det flödar in spam men jag och min moderator kollegor rensar vad tygen håller så ha tålamod så hoppas jag det ordnar sig, det är även vissas privata bloggar som spammar friskt förutom sportfiskarna själva så något säkerhets strul helt klart!

              Bosse
              Moderator

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                Hej allihopa

                Ja det är tråkigt at det flödar in spam men jag och min moderator kollegor rensar vad tygen håller så ha tålamod så hoppas jag det ordnar sig, det är även vissas privata bloggar som spammar friskt förutom sportfiskarna själva så något säkerhets strul helt klart!

                Bosse
                Moderator
                Detta fel beror inte på något säkerhetsstrul. Det är RSS-importen som buggat ur av någon anledning. RSS-importen ska känna av om det är ett nytt inlägg (som inte redan är postat) och i sådana fall publicera det. Här verkar det som att den tolkat det som att inläggen varit nya vid varje kontroll. Dvs någon bugg av nåt slag. Antingen på Fiskesnacks sida men det skulle även kunna vara på andra sidan där inläggen hämtas från. RSS-importen jämför bland annat tidsstämplar på båda sidor för att avgöra när något skall postas eller inte.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                12 svar
                1 405 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                15 svar
                1 145 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                7 svar
                336 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...
                X