Störiga länkar i forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Störiga länkar i forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Det går inte att gå tillbaka till den gamla versionen. Programvaran har ändrats. Vi försöker förstå varför det ibland blir feldirigeringar. //Andreas

    Kommentera


    • #12
      Ibland?
      Ofta är nog rätt ord. Denna dök upp nu precis.
      Bifogade filer

      Kommentera


      • #13
        Jag får med riktigt skumma "erbjudanden" via vissa länkar här.
        Helt sjukt.

        Så här skrev jag för ett tag sen.
        https://www.fiskesnack.com/forum/fis...74#post2555674
        ------------------------------------------
        Jag bedömer så här:
        Grejen är att dom inte bryr sig, kommer inte bry sig heller.
        Nu ser dom bara skalfördelar och en plattform för att nå ut brett.
        Dom siktar på kvantitet före kvalitet.
        Om forumrävar försvinner, det gör dom inget.

        Dom vill nå Svensson där dom kan skava in pengar på medlemsavgifter och sälja fladenprylar till semesterfiskare.
        Dom tiger och blundar, sen försvinner antagonisterna.

        Tänk er politiker, dom nickar och svara avvikande ger aldrig besked, och skiter fullständigt i individen. Ser bara massan.
        Dom talar till folket, inte med folket.
        I slutändan är det dom stora arvodena och egen vinning som är viktigt. Även om det inte är uttalat såklart.

        Därför kommer det aldrig hända något.
        Lägg till mer lättillgängliga plattformar som Facebook och instagram osv. Så förstår man att gamla Fiskesnack aldrig kommer tillbaka.
        Det är vad det är.
        Jag tycker som så många andra att det är tråkigt såklart, jag gillar nämligen inte fejan och insta alls.

        Så en långsam död, i alla fall av vad vi anser är fiskesnack, är att vänta.

        Mina 2 cent.

        ----------------------------------------------------------------
        Räkna inte med att det kommer bli förändringar..
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg
          Dyker upp feldirigeringar när man trycker på en rubrik på första sidan. Min telefon eller andra har samma problem? Har andra samma problem så är det någon som har hackat forumet och vidarelänkar till fel sidor.
          Det har varit uppe på tapeten...

          https://www.fiskesnack.com/forum/all...forumet-hackat
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg
            Vi försöker förstå varför det ibland blir feldirigeringar. //Andreas
            Hur går det här då? Har ni lyckats "förstå" varför det blir feldirigeringar? Jag kan seriöst tycka att det är vettigare att stänga ner hela sidan tills man har löst problemet än att aktivt redirecta till phishingsiter. Det är ju ändå rätt allvarligt.

            Kommentera


            • #16
              Spamlänkarna var väl borta i 2 veckor sen kom de tillbaka.

              Det är ju ingen fråga om feldirigeringar utan en attack av spam som möjliggjorts av något kryphål i systemet. Med andra ord är det ju en form av kapning av Fiskesnack.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg
                Det går inte att gå tillbaka till den gamla versionen. Programvaran har ändrats. Vi försöker förstå varför det ibland blir feldirigeringar. //Andreas
                I vBulletin 5.6.x finns det ett känt säkerhetshål som är orsaken till dessa "kapningar". En säkerhetspatch släpptes 10 augusti i år för att stänga igen detta säkerhetshål, självklart är rekommendationen att uppdatera med denna patch omgående. Vem som helst som kan använda en sökmotor hittar snabbt all nödvändig information om säkerhetshålet och nödvändiga åtgärder.

                Hoppas sportfiskarna mot förmodan läser detta nu, så kommer dom äntligen efter 2 månaders klurande förstå varför det blir som det blir.

                Det jag har svårast att förstå är varför man inte uppdaterar till senaste versionen av vBulletin och kör in alla eventuella säkerhetspatchar också. Detta ska ju göras omgående oavsett problem eller inte, men det första man gör om man har problem är väl att kolla om det finns nåt uppdatering, känt säkerhetshål eller patch?

                Som det är nu så är det väl bara en tidsfråga innan nåt värre säkerhetshål uppdagas, då hoppas jag att alla har haft vett nog att inte använda sina riktiga e-postadresser eller lösenord som man använder på andra ställen.


                Kommentera


                • #18
                  Ja, jag har varje fall bestämt mig för att Lämna mitt medlemskap hos Sportfiskarna. Dom va hur glada och nöjda som helst framför kameran på Pike Fight. Det är ju viktigare känns det som.

                  Men som sagt, detta är mitt sista år som Medlem....

                  Trist, men någon måste sätta ner foten....
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #19
                    Sent ska syndarn vakna men nu ser jag att forumet i smyg är uppgraderat till senaste versionen 5.6.3! Få se då om vi slipper eländet med "feldirigeringar"...

                    Kommentera


                    • #20
                      Bra att forumprogramvaran nu är uppgraderad. Det vore även bra att uppgradera programvaran för annonserna då den som används nu är gammal (version 4.1.4). Den i dagsläget senast släppta versionen är 5.0.5.

                      Och sedan få ordning på sökfunktionen. Där handlar det om en databaskonvertering från LATIN1 till UTF8 och sedan omindexera databasen. Plus eventuellt uppgradera MySQL. Jag är inte insatt i vad som är gjort senaste tiden så vissa saker kanske redan är lösta.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X