Nu blir jag gramse!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu blir jag gramse!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu blir jag gramse!!!

2 timmar och 48 minuter höll jag på med en ny miljödebattartikel angående fiskevattenägarnas skrupelfira inställning till fritidsfisket och när jag skulle posta den fisk jag databaseerror!

Jag fick tokspel och Bergman är skyldig mig en ny mus, så han vet det.
    Kan man undvika sånt för det verkar vara vanligt om nätterna, eller är det meningen att alla ska sova då?

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
    2 timmar och 48 minuter höll jag på med en ny miljödebattartikel angående fiskevattenägarnas skrupelfira inställning till fritidsfisket och när jag skulle posta den fisk jag databaseerror!

Kan man undvika sånt för det verkar vara vanligt om nätterna, eller är det meningen att alla ska sova då?
    word först?
    Jakten på dundergurkan

Kommentera

Ja det är frustrerande.

Försök att alltid, när du skriver längre inlägg, markera och kopiera texten du skrivit innan du klickar på "Posta".

Många gånger har jag av frustration lyft musen och slagit den rakt ner...som tur är så sitter jag i soffan så musen klarar sig varje gång.

Kommentera

Du är inte ensam Jari!!

Har svurit ve och förbannelse över detta fenomen många gånger, men som tintin säger när Du skriver ett inlägg specielllt långa men jag gör det på alla numera så markera det i rutan Du skriver det i och kopiera det enklast med ctrl +c då finns en kopia i Din dator och Du kan klistra in det igen när sidan funkar igen.

Annars skriv långa inlägg i Word (eller annat ordbehandlingsprogram) och spar det i datorn och sedan kopiera till FS på vanligt vis, funkar bra och spar mycket frustration.

Jo problemen är klart större sena kvällar och nätter så då är det extra viktigt att göra såhär!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg

Hej Jari F1; Jag har också råkat ut för samma problem med skrivna inlägg som försvinner ut i cyberrymden! Nästa gång du skriver ett långt inlägg bör du trycka på Ctrl och C samtidigt, för att spara inlägget, innan du skickar iväg det. Då kan du trycka på Ctrl och V för att göra ett nytt försök eller arkivera inlägget, tills du kommer in på www.fiskesnack.com igen.
          Save the Big Ones for me!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
          Senast ändrad av Old Firehand; 2009-01-15, 11:42.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Du är inte ensam Jari!!

Har svurit ve och förbannelse över detta fenomen många gånger, men som tintin säger när Du skriver ett inlägg specielllt långa men jag gör det på alla numera så markera det i rutan Du skriver det i och kopiera det enklast med ctrl +c då finns en kopia i Din dator och Du kan klistra in det igen när sidan funkar igen.

Annars skriv långa inlägg i Word (eller annat ordbehandlingsprogram) och spar det i datorn och sedan kopiera till FS på vanligt vis, funkar bra och spar mycket frustration.

Jo problemen är klart större sena kvällar och nätter så då är det extra viktigt att göra såhär!!
            Hej Rospigg; Nu hann du före! "När Bosse rör sig står blixten stilla!" (gammalt djungelordspråk).
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Skriver man ett såpass långt inlägg tar man ju ändå och kopierar inlägget? Dessutom kan du ofta gå tillbaka en sida för att se inlägget igen...

Kommentera

Det kan man inte med databaseerror och ni som rekommenderar ctrl c flömde att man bör trycka alt+a först så man markerar all text.
                Tack för tipsen men det ska inte behövas på ett phpBB-forum.
                Var står Bergmans server och vad ärt det för något?
                Vad kör igång automatiskt om nätterna som kan hindra trafik in och ut?
                Schemalagda scandisk och defrag?
                Texten som föll bort innehöll ett avslöjande om mygel med "von" inblandat och 6 kommuners forvaltningar som går emot sina egna stadgar...
                Och nu är det borta för evigt *snyft*

Kommentera

Skriver alltid allt i word först om det är längre grejer. Man kan aldrig vara säker på att allt går som det är tänkt när det gäller datorer
                  Har du en ganska ny version av word kommer den även att spara det ibland med automatik ifall man glömmer.
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Hej på er,

saxar in info från den andra tråden om "Database Error" så får ni görna fylla på med den infon ni har.

"Servern ska palla med antalet användare så det bör inte vara några fysiska prestandaproblem. Är det någon av er som har det kompletta felmeddelandet? Blir enklare att felsöka om jag har lite mer info så som exakta tidpunkter när det varit problem samt det exakta felmeddelandet. Vore kanon om ni kan kopiera texten och klistra in i denna tråd eller PM:a mig så jag kan reda ut det."

Att Jari hade problem vid 4-5-snåret är egentligen inte konstigt. Backupen startar kl 4 på morgonen då det är som minst användare just då. Backupen stoppar databasen medans den går och tar nästan en timme att genomföras. Tyvärr har jag varit dålig på att informera om tiden för backupen så jag ordnar info under "Hjälp"-knappen i menyn.

Om ni får "Database Error" vid andra tidpunkter på dygnet så är något galet och då får ni väldigt gärna ge mig det exakta felmeddelandet och tidpunkten då det inträffade. Blir enklare att hitta felet om jag har mer att gå på.

Ska fråga min serverexpert om han har några tips.
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 276 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar