Jag såg under brainstorming att någon ville ha en fiskeliga här på fiskesnack.
Om man skulle ge en poäng för störst fångad fisk av varje art varje månad så skulle man kunna köra en fiskeliga här.
Vid årets slut så ser man vem som har fått flest poäng och den vinner! Om flera får samma poäng så kan tex totala vikten bli avgörande.
Det borde innebära att man har hyfsad chans att komma bra till med lite tur och intensivt fiske oavsett var man bor.
Spontana tankar om regler:
1. Inget stort dyrt pris utan äran/vandringspokal till vinnaren efter året.
2. Antingen bestämmer man ett visst antal arter eller så får alla arter som finns i storfiskregistret vara med.
Största gädda ger 1 poäng Största mört ger oxå en poäng o.s.v.
3. Foton Skulle kunna skickas till någon som får agera domare och avgöra vem som vinner varje månadstävling.
4. Fångstmetod borde få vara allt utan maskor.
5. C & R borde oväsentligt. Jag tror att alla är medvetna om vad det innebär nu.
Någon som nappar på detta och tycker det är en bra ide?
Finns det någon som orkar driva detta under ett år i så fall?
Om man skulle ge en poäng för störst fångad fisk av varje art varje månad så skulle man kunna köra en fiskeliga här.
Vid årets slut så ser man vem som har fått flest poäng och den vinner! Om flera får samma poäng så kan tex totala vikten bli avgörande.
Det borde innebära att man har hyfsad chans att komma bra till med lite tur och intensivt fiske oavsett var man bor.
Spontana tankar om regler:
1. Inget stort dyrt pris utan äran/vandringspokal till vinnaren efter året.
2. Antingen bestämmer man ett visst antal arter eller så får alla arter som finns i storfiskregistret vara med.
Största gädda ger 1 poäng Största mört ger oxå en poäng o.s.v.
3. Foton Skulle kunna skickas till någon som får agera domare och avgöra vem som vinner varje månadstävling.
4. Fångstmetod borde få vara allt utan maskor.
5. C & R borde oväsentligt. Jag tror att alla är medvetna om vad det innebär nu.
Någon som nappar på detta och tycker det är en bra ide?
Finns det någon som orkar driva detta under ett år i så fall?
Kommentera