Ang bytet av ISP - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang bytet av ISP

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ang bytet av ISP

Äntligen så har servern hoppat igång igen men tyvärr det finns en del problem kvar som måste lösas. Bland annat så kan servern inte skicka mail ännu men det får jag försöka lösa så fort det går.

Ni får gärna meddela om ni stöter på några andra problem med hemsidan.

Servern kommer antagligen startas om oftare än vanligt de närmsta dagarna så jag hoppas ni har överseende med detta.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Hur funkar det för er? Rullar det på bättre eller sämre än innan ISP-flytten? Vore tacksam för lite feedback

Kommentera

Känns som sidan laddar lite segare. Fast de kan iofs bero på mitt luddiga 3-modem.

Kommentera

Gott att se sidan uppe igen, och så fort också. Var orolig för att det skulle ta hela helgen

Men ge det en vecka, Anders.
        Minnena kan ibland behöva lite tid på sig innan de är inkörda och så även andra komponenter om du bytt mer.

Jag har inte märkt någon skillnad alls, men det beror mer på att jag har problem med musen som håller på att ge upp, datorn som nog borde uppgraderas och för mycket program igång i bakgrunden. Så jag kan inte riktigt jämföra med hur bra jag tycker det borde funka.

Tackar för uppgraderingen, det är trevligt att se någon bry sig tillräckligt för att försöka göra servrarna bättre och bättre.

En fisketidning som inte ska nämnas vid namn har en av de segaste hemsidorna jag varit med om, där det bara står och tuggar ibland flera minuter innan något händer.
        Om det enbart beror på föråldrad hårdvara eller ifall det har med kodning också att göra vet jag ju inte.

Kommentera

tyvärr fortfarande så bissart långsamt! fast jag har snabb bredbrand! synd på en sån trevlig sida!
          Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Axor, vad är det som går segt? Är det "bara" förstasidan eller även på andra ställen?

Kommentera

För mig är det blixtsnabbt.
              Någon sekund att ladda förstasidan, någon sekund att komma in på forumet efter att man klickat.
              Fotoalbumet laddas också bara på någon sekund

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                Axor, vad är det som går segt? Är det "bara" förstasidan eller även på andra ställen?
                ALLA sidorna tar låång (10 sek med 24 mb bredband tycker jag e lång tid) tid att ladda upp, kvittar om jag e på jobb eller sitter hemma. riktig jobbigt ibland men nu vill jag inte sitta o gnälla på en i övriigt bra sida!

Kommentera

Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
                  ALLA sidorna tar låång tid att ladda upp, kvittar om jag e på jobb eller sitter hemma. riktig jobbigt ibland men nu vill jag inte sitta o gnälla på en i övriigt bra sida!
                  Det är lugnt, jag tar det inte som gnäll utan jag vill ju att sidan ska rulla så bra det bara går. Därför vore det bra med lite mer detaljer om vad som går långsamt. Vad sitter du på för bredband? Vilken leverantör och hastighet har du?

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Det är lugnt, jag tar det inte som gnäll utan jag vill ju att sidan ska rulla så bra det bara går. Därför vore det bra med lite mer detaljer om vad som går långsamt. Vad sitter du på för bredband? Vilken leverantör och hastighet har du?
                    Sitter på 24 m/b telia bredband, får lite olika laddtider, tog 8 sek denna gången innan dess ca 14.
                    Trycker på en länk den börjar ladda för sidbytet, efter ett tag kommer reklamerna fram, mässan, wollmers o.s.v, sen händer inget mer än att den laddar ett tag sen efter ett tag dyker "tråden" upp. e inte så bra på o förklara sånt här! men så har FS alltid varit för mig! hoppades ju på en förbättring nu, men icke.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    139 visningar
                    0 gillar