Problem med "Nya inlägg" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med "Nya inlägg"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med "Nya inlägg"

Tjena!

Jag har de sanaste dagarna (sen färgerna i forumet blev konstiga) haft problem med funktionen "Nya inlägg" från förstasidan. När man loggat in så står det, låt säga; "150 nya inlägg". Dock när man klickar på länken så att de nya inläggen kommer upp så visas endast 30-40 av de nya meddelandena.

Jag hoppas jag har lyckats förklara problemet!?

Någon annan som upplever samma problem?

// Totte

Japp, har samma problem.
    //C
    http://sportfisher.se

Kommentera

Det har jag reagerat på också i någon veckas tid.
      Jag gissar på att det har med filtreringen att göra, att antalet visar även inlägg i trådar som inte ska vara inräknade medan dessa sållas bort då man klickar på "Nya inlägg"

Ibland står det 300+ nya inlägg och så är det ändå bara 30-50 nyuppdaterade trådar med bara något inlägg i varje.

Bergman fixar ju rätt mycket med forumet för tillfället så det kan ha blivit något fel vid uppgraderingen som han inte hunnit ordna ännu.

Kommentera

Hmm, ja det har såklart med de bortfiltrerade blogginläggen att göra. Frågan är hur man ska lösa det bara, jag skriver upp problemet och klurar lite på saken. Möjligtvis att man helt enkelt inte räknar de inläggen som vanliga inlägg dvs exkluderar de forumkategorierna.

Jag är ganska så säker på att det inte är något egentligt fel bortsett från att räknaren räknar fel iom de exkluderade forumkategorierna.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag har nu ändrat några inställningar så om ni går in i forumet, klickar på "Forumåtgärder" i forummenyn och sedan "Markera forum som lästa" så ska räknaren nollställas. Efter det så hoppas jag att det skall stämma men testa gärna och återkom om hur det verkar fungera.

Det lär behövas lite tid emellan ni markerar forumen som läst till att ni kan verifiera. Det behöver ju skapas lite inlägg i både inkluderade forum samt exkluderade.

Kommentera

Hmm, det verkar inte som det jag gjorde fungerade. Får luska mer ang det där en annan dag.

Kommentera

Vill inte verka tjatig, men "nya inlägg"-funktionen är i stort sett den enda jag använder. Den är skitsmidig då man inte behöver dra igenom var enda kategori utan lätt kan kolla igenom vad som skrivits sen sist, men den fungerar fortfarande inte.

Idag fick jag upp ca 25 av 160 uppdaterade trådar =(

Kommentera

Totte, själva funktionen fungerar men räknaren visar fel antal trådar då räknaren även inkluderar blogginläggen t.ex. Vet inte riktigt hur jag skall lösa det. Kanske ha två knappar? En för filtrerad sökning och en knapp för samtliga nya inlägg.

Kommentera

Själv tycker jag det är riktigt skönt att slippa alla blogginlägg i "vad är nytt" sökningen. Nu slipper man kolla igenom 1-2 sidor med blogginlägg som man inte är intresserad av.
                  Vad räknaren säger är ju ointressant så länge man ser alla de nya trådarna via knappen.
                  Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Totte, själva funktionen fungerar men räknaren visar fel antal trådar då räknaren även inkluderar blogginläggen t.ex. Vet inte riktigt hur jag skall lösa det. Kanske ha två knappar? En för filtrerad sökning och en knapp för samtliga nya inlägg.
                    Ahaaa!
                    Jasså, det var så det var =)
                    Ber om ursäkt om jag tjatat =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 245 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar