Hålla sig till ämnet i forum! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hålla sig till ämnet i forum!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hålla sig till ämnet i forum!

Är en ganska så flitig användare av fiskesnacks forum. Tycker det är intressant att kolla i de olika delarna och vilka trådar det finns. Har fått många ideer och tips. Men nu till det som är så j...a tråkigt.
    I vissa trådar så måste jag sitta och leta det som berör just den tråden, varför? jo 75% av svaren är ibland helt utanför ämnet och totalt ovidkommande.

Obs exempel.
    Den som t ex skapar en tråd om t ex dåliga Savager spön vill väl inte veta vilken lina som man tycker funkar bäst för sitt jerkfiske, eller?

Här finns så många med åsikter och stor kunskap. En del har åsikter om nästan allt i alla forum. Har en önskan om att man har åsikter och framför sin kunskap o vetande i det ämne som tråd skaparen hade tänkt sig, där han ställt en fråga, undra över något, påstår något osv. Blir så mkt lättare för de som vill leta svar på frågor o funderingar man har bland de olika trådarna om vi håller oss till det tänkta grundämnet.

SKITFISKE
    I näst kast så .....

När jag är ute och fiskar brukar jag ha med mig varm choklad. Det höjer koncentrationen vilket leder till fler fiskar.

Kommentera

???????? OCH??

Kommentera

Jag brukar fiska med SAlmo slider skitmört. För övrigt så skiter jag fullständigt i om folk går lite utanför ämnet.

Kommentera

Ja, jag tycker vi håller oss till det här ämnet nu!

Kommentera

Vilket, skitmört eller varm choklad ???

Kommentera

skitchoklad och varm mört
              Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

Korsdraget har helt klart en poäng, och med tanke på att den här tråden redan har spårat ut är ett ganska bra exempel. Det ska väl ändå finnas sammanhang om man ska gå Off-topic i en tråd, exempelvis om någon ber om köpråd för jerkbeten, kanske någon tillägger i sitt tips att "detta sättet kan du fiska med betet och på detta sättet kan du få betet att gå djupare" osv osv osv. Men att gå in på helt andra omvägar som har noll kontext eller inte bidrar till första frågan i tråden kan man lika gärna välja att inte posta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
                  När jag är ute och fiskar brukar jag ha med mig varm choklad. Det höjer koncentrationen vilket leder till fler fiskar.
                  Choklad kan få igång tarmsystemet... inte så kul om man sitter i båt mitt ute på sjön.

Skämt åsido, när trådar spårar ur totalt så slutar jag läsa. Sedan så är det ibland svårt att avgöra om något är off-topic...
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Vilken är bästa torrflugan för abborre?
                    Sen undrar jag om någon vet en bra regnbågssjö i stockholm?

Och självklart har trådskaparen en grymt bra poäng. Sen kan man undra varför det startas 1000 trådar om vilken busterjerk färg som är bäst?

Folk borde lära sig att använda söksystemet som är grymt bra.
                    Senast ändrad av karki; 2011-10-31, 14:42.
                    http://www.silverbums.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar