Hur går anglingen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går anglingen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kirtap Visa inlägg
    ok Min farfar bor Precis vid norrsjön (snett mittemot badet) så jag brukar vara ut en hel del!
    riktigt roligt att fiska gädda och även stor abbore i norr och sörsjön!

Är det där du tagigt laken?

tog mitt pb på gädda dmellan badet i norrsjön och där ån börjar!

tappade även en riktigt fin gädda där ån mynnar ut i sörsjön:=)

vart brukar ni angla ngnstans?
    Okej vem är din farfar då? Jag borde veta vem det är. Ja Norrsjön och Sörsjön brukar vara riktigt bra på Abborre och Gädda. Även Gös faktiskt.
    Ja laken fick jag vid kraftstation i Rällså och Gösen fick jag också i Norrsjön precis ute vid likkistan om du vet vart det är?
    Jag fick också min pb gädda efter den kanten vid den stora vassen.
    Vi brukar angla mycket på tjärn om du vet vart det är. Annars är vi oftast i Tjäverna eller någonstans på norr eller sörsjön.

Kommentera

Var ute och anglade på tjärn i Löa idag. Vi var åtta lag som hade en liten intärn tävling. Jag och kompisen vann med 9 gäddor på 8,5 kg tillsamans. Inga stora gäddor men räckte iaf till seger då tvåan endast fick 3,7 kg gädda

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskejonas Visa inlägg
        Okej vem är din farfar då? Jag borde veta vem det är. Ja Norrsjön och Sörsjön brukar vara riktigt bra på Abborre och Gädda. Även Gös faktiskt.
        Ja laken fick jag vid kraftstation i Rällså och Gösen fick jag också i Norrsjön precis ute vid likkistan om du vet vart det är?
        Jag fick också min pb gädda efter den kanten vid den stora vassen.
        Vi brukar angla mycket på tjärn om du vet vart det är. Annars är vi oftast i Tjäverna eller någonstans på norr eller sörsjön.
        Ulf larsson heter han!
        Jag och brorsan testade lite vertikal jig efter gös nu i höstas men utan resultat i sörsjön. men dom som folk drar är det ju lite storlek på:=)
        ok fränt med lake! var det på sommar lr vintern?
        tjärn är det längst upp i norrsjön och sen igenom den lilla anslutningen så kommer man ut till ''lilla norrsjön''?
        ok vad vägde din pb gädda då?
        grattis till vinsten idag förresten! skulle ha vart upp jag med men hade inte tid idag!

Kommentera

Ursprungligen postat av kirtap Visa inlägg
          Ulf larsson heter han!
          Jag och brorsan testade lite vertikal jig efter gös nu i höstas men utan resultat i sörsjön. men dom som folk drar är det ju lite storlek på:=)
          ok fränt med lake! var det på sommar lr vintern?
          tjärn är det längst upp i norrsjön och sen igenom den lilla anslutningen så kommer man ut till ''lilla norrsjön''?
          ok vad vägde din pb gädda då?
          grattis till vinsten idag förresten! skulle ha vart upp jag med men hade inte tid idag!
          Jaja de vet jag ju vem det är. Där har jag vart och hämtat mört några gånger. Ja jag och några kompisar fick 4 gösar på fyra kvällar ute på "Djupet"nu i somras varav den störsat på 4,4 kg och dom andra runt 1,5-2kg.
          Nej det är inte lilla norrsjön men där brukar det också vara bra att angla. Tjärn kan man komma in till om man åker i ån mellan norr och sörsjön så går det en liten fåra in precis vid den stora bäverhyddan precis innan tjäverna.
          Laken fick jag på vårkanten. Har även fått en till Lake nere vid tjäverna på sommaren och en kompis har fått två sycken han också.
          Nej gäddan var inte stor bara 4,5 kg men jobbar på de.:P
          Jasså synd att du inte kom då. Var riktigt kul. Specellt när man lyckades vinna

Kommentera

Saxat från Fiske-Feber

För dom här grabbarna går det bra

Storgösen går högt

Kommentera

På lördag är det äntligen helg och angling igen. Lutar åt rälsviken den här gången. Rapport kommer å lördag.

Kommentera

Satsar på ett söndagspass....har hottat mina vippor med ålbjällra m lysdiod...sist sprang vi på fel ställning vid några tillfällen då skotten ekade över isen (för små/otydliga markörer på vippan!) Häpp!

Kommentera

Kom nyss hem från ett pass på rälsviken. Fick två gäddor på 5 fällningar. Var lite halvtrögt idag

Kommentera

Kom nyss hem jag också, provade en ny sjö idag.

Noll fäll på anglingen... Typ 2 små pet på pimpel... DET är trögt!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Manowar77 Visa inlägg
                      hur går angelfisket för er?

Själv så ska jag ut och pröva i morgon

rapport kommer sen

Va ute en sväng ida . 6 gäddor , en på 4.6 , 4.1 ,3.9 och tre st runt kilot .
                      Nya tag nästa helg , over and out !

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      479 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lyly19
                      av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      314 visningar