Instämmer med er. Jag tar upp dom jag vill äta, resten åker tillbaka. Fiskbilen/frysdisken besöker jag inte längre då jag istället ängnar mig åt såkallat ekologiskt fiske. = Jag fångar med selektivt fiske dom fiskar jag skall äta.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
C&R-hysteri
Collapse
X
-
Kul tråd!
Klart man ska kunna äta fisken man får... Finns det något som är godare smörstekt borre med potatis och lite gräddfil/gräslök? Eller Ungsbakad gös, eller laxkotletter, eller helleflundra, eller svärdfisk? En av de stora anledningarna till att jag sätter tillbaks all fisk jag får är att jag inte orkar rensa, och för att jag inte har en vass filékniv.. tänk hur mycket pengar man skulle spara om man tog upp en eller två matfiskar varje ggn man var ute.
Sen måste jag hålla helt med P A, grymt bra skrivet!
PS. lagade iofs en riktigt smarrig laxsoppa efter en tripp laxtrolling, riktigt gott.. kolla mina bilder för smakprov.
Kommentera
-
Hehe, kul med så många svar. Men jag fick inte riktigt tråden dit jag ville. Alla som svarat resonerar ju precis som jag. Hade hoppats på lite burdusa påhopp från de jag indirekt pikade, men det kul att se att så många delar min mening.
Tack alla!!
[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Har aldrig förstått det här argumentet. Fiskar inte du för att det är skoj P A? Nu vet jag inte hur mycket du fiskar, men vad är det som gör din inställning så mycket bättre? Du släpper tillbaka 99% och klagar på de som släpper tillbaka 100% som inte har något intresse av att ta hem fisk.Originally posted by P A
Fanatiska c&r-fiskare som hackar på andra som tar en o annan mat eller troféfisk, ska helt sluta fiska enligt mig, då de är ute och plågar fisk bara för rent nöjes skull.
Själv släpper jag 99% av de fiskar jag tar. Behåller det jag vill/behöver. Och de jag väljer bort behandlar jag så skonsamt som möjligt och släpper tillbaka utan onödigt larv.
Jag vet att vissa blir förbannade på folk som klagar på fiskare som slår ihjäl fisk i, vad dom tycker är, onödan. Jag kan också bli det men retar mig ännu mer på folk som klagar på de som försöker köra 100% C&R. Att klaga på det och samtidigt kalla sig sportfiskare är dubbelmoral om något enligt mig.Senast ändrad av raniceps; 2004-08-27, 16:18.
Kommentera
-
halloj!
Originally posted by nijo
Kul tråd!
Klart man ska kunna äta fisken man får... Finns det något som är godare smörstekt borre med potatis och lite gräddfil/gräslök? Eller Ungsbakad gös, eller laxkotletter, eller helleflundra, eller svärdfisk? En av de stora anledningarna till att jag sätter tillbaks all fisk jag får är att jag inte orkar rensa, och för att jag inte har en vass filékniv.. tänk hur mycket pengar man skulle spara om man tog upp en eller två matfiskar varje ggn man var ute.
Sen måste jag hålla helt med P A, grymt bra skrivet!
PS. lagade iofs en riktigt smarrig laxsoppa efter en tripp laxtrolling, riktigt gott.. kolla mina bilder för smakprov.
jag har en filékniv du kan få. nästa gång vi har lite business tar jag med den.
ha det!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 435 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg