hehe Tack ALQ... det får bli en tur snart!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
C&R-hysteri
Collapse
X
-
Originally posted by nijo
hehe Tack ALQ... det får bli en tur snart!
japp!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
P A
Har verkligen inte klagat på de som säger sig släppa 100%, utan på de som säger sig släppa 100% och klagar på de som tar hem matfisk, och sedan i smyg bonkar i t.ex Norge. Samt på de som överhuvud taget klagar på de som understundom bonkar sig en mat eller troféfisk. Det är dubbelmoralen och fanatismen en del sitter inne med som jag inte gillar.Originally posted by raniceps
Har aldrig förstått det här argumentet. Fiskar inte du för att det är skoj P A? Nu vet jag inte hur mycket du fiskar, men vad är det som gör din inställning så mycket bättre? Du släpper tillbaka 99% och klagar på de som släpper tillbaka 100% som inte har något intresse av att ta hem fisk.
Jag vet att vissa blir förbannade på folk som klagar på fiskare som slår ihjäl fisk i, vad dom tycker är, onödan. Jag kan också bli det men retar mig ännu mer på folk som klagar på de som försöker köra 100% C&R. Att klaga på det och samtidigt kalla sig sportfiskare är dubbelmoral om något enligt mig.
Kommentera
-
Kresta
Fan va fjolligt storstadssnack! Jag slår glatt ihjäl all fisk jag får upp. Vad de kan användas till kommer jag på sen. Vanligtvis så brukar ja och farsan sätta nät över natten ute i älven och sen på morgonen vitjar vi. Vi tar hem en lax eller öring till hunden och så gräver vi en grop i skogen åt de andra fiskarna. Det blir ju näringsrik jord där så då gör vi ju naturen en tjänst! Det är vår rätt som norrlänningar och människor att bestämma ute vid vattnen.
Kommentera
-
Om man nu absolut kör C&R tycker jag att man skall ransonera bland krokarna (en enkel eller dubbelkrok helst utan hullingar),
inget skoj att se fiskare som kör med wobbler med 3 stora trekrokar med hullingar och köra 100% C&R.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 431 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-03, 17:19
|
||
|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
259 svar
87 191 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Usling
2025-12-12, 11:53
|
||
|
Startad av fytric, 2024-06-14, 07:15
|
7 svar
1 148 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Team Colibri
2025-07-02, 12:09
|
||
|
Startad av Funken, 2025-03-14, 18:24
|
0 svar
136 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Funken
2025-03-14, 18:24
|
||
|
Startad av anteman, 2025-06-09, 19:44
|
10 svar
403 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Backslag
2025-06-10, 17:50
|
nu kommer ju folk att tro att norrlänningar är på det viset som kresta beskriver
Kommentera