Mikael Ljungberg död! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mikael Ljungberg död!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lazinko
    löjligt med trådar man ska skriva r.i.p i... ska göra en varje gång nån dör från o med nu då.
    som jag får reda på då.
    Du, Lazinko, om du inte kan skilja på varför han dog och hur detta kunde hända när han var så ung, då har du inte förstått mkt.

Saken är att du skall också behöva vård nån gång, du skall också behöva nån att förstå dig, du skall också behöva nån att hjälpa dig och om ingen skall finnas där att ta hand om dig, vi får se hur tänker du då. Samhällets resurser skall räcka till alla. Alla skall känna sig trygga när dem söker vård och behöver hjälp.

Och om personen i frågan är en person som är en profil för sitt land, då blir allt detta mer tragisk.

Det är klart att alla är lika, även när det gäller döden men det är tragisk varje gång när det händer.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Har väl inte kommenterat att det var hans fel. bara att det är illa att alla ska tycka synd om han, jag tycker inte mer synd om han än alla barn som blev dödade i Irak av USA...
      men ok
      /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
        Har väl inte kommenterat att det var hans fel. bara att det är illa att alla ska tycka synd om han, jag tycker inte mer synd om han än alla barn som blev dödade i Irak av USA...
        men ok
        Denna tråd handlar väl inte om att tycka synd om Micke, vad jag förstått. Att visa vördnad och respekt för de avlidna är inte samma sak som att tycka synd om. Denna respekt och vördnad som vi här visar Micke tycker jag tyder på mognad och medmänsklighet bland er alla, ngt som i dagens sammhälle är en bristande vara!!! (Faan det värmer o höra er killar keep up)

Att någon över huvud taget jämför Mickes död med folk som blir dödade i Irak tyder på att det finns brister hos vissa i tidigare nämnda förmågor. Att relatera till ngt om sedan uttrycka sina expressiva tankar är ngt vi alla bör göra oftare, att relatera till Micke är väldigt enkelt, då han berrört de flesta av oss.

Att tycka synd om en person som valt att ta sitt liv är vilket "enligt mig" en feghet, då "inga" problem är för stora att lösa, och inga sorger för svåra att bekämpa, och leva med. (Talar av mkt personlig erfarenhet, så jag undanber mig några löjliga citat av förmodligen de yngre och i "vissa" fall mindre mogna förmågorna på denna sida Tack. (Rör inte alla, behöver inte säga mer)

Jag tycker synd om Micks nära och kära däremot, då de har ett litet helvete framför sig, kantrat av frågor med diffusa svar, om ens några svar.

Micke du är och förblir en av mina stora hjältar vila i frid

Tack för mig...
        Senast ändrad av Magistern; 2004-11-19, 21:09.

Kommentera

Jag delar din åsikt Magistern! Ställer mig bakom varje ord!
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Helt rätt! Synd om Mickes anhöriga!
            Tight lines!
            CDan

Kommentera

Tycker synd om hans anhöriga, honom själv bryr jag mig inte om, självmord är oerhört fegt och själviskt. Tänk på vad hans anhöriga skall plåga sig själva med att. Är det mitt fel, kunde vi gjort något som kund hindra det etc.
              Vad kriget i Irak anbenangar så är krig alltid fruktansvärt men hör inte in i detta sammanhang. Känner personligen inget för Irakierna, känns lite för långt bort för min del.

Kommentera

Ett ord på vägen...

Ett ord på vägen i livet.

En vän till mig öppnade lådan i sin frus byrå och tog
                fram ett litet paket inslaget i rispapper: "Det här, sa
                han, är inget vanligt paket, det är underkläder".
                Han slängde pappret och tittade på det utsökta sidenet
                och spetsen.

Hon köpte det första gången vi åkte till New York för 8 eller 9 år sedan. Hon använde det aldrig. Hon sparade det till ett "speciellt tillfälle".
                Bra ... jag tror detta är det rätta tillfället". Han
                gick fram till sängen och lade det bredvid de andra
                kläderna hon skulle ha på sig på begravningen. Hans fru hade just gått bort. Han vände sig mot mig och sa: Spara aldrig någonting till ett speciellt tillfälle,
                varje dag du lever är ett speciellt tillfälle".

Jag tänker fortfarande på dessa ord...de har förändrat mitt liv.
                Nu läser jag mer och städar mindre.
                Jag sätter mig på terrassen och beundrar landskapet utan att tänka på ogräset i trädgården.
                Jag spenderar mer tid med min familj och vänner och mindre tid på att arbeta.
                Jag har förstått att livet måste vara en enhet av erfarenheter att njuta av, inte en överlevnadskurs.
                Jag sparar inget längre.
                Jag använder mina kristallglas varje dag.
                Jag tar på mig min nya kavaj när jag skall till supermarket, om jag har lust.
                Jag sparar inte min bästa parfym för speciella fester, jag
                använder den varje gång jag har lust.

Uttrycken "en dag..." och "en av de här dagarna..." håller på att försvinna ur mitt ordförråd.
                Om det är värt att se det, lyssna på det eller göra det, vill jag
                se det, lyssna på det och göra det NU.

Jag är inte säker på vad min väns fru hade gjort om hon visste att hon inte skulle vara här imorgon som vi alla tar för givet.
                Jag tror hon hade kontaktat sina familjemedlemmar och sina
                närmaste vänner.
                Hon hade kanske ringt några gamla vänner för att be om ursäkt och sluta fred för något gammalt gräl eller meningskiljaktighet.
                Jag tänker gärna att hon skulle ha gått ut för att äta China mat vilket var hennes favoritmat.
                Det är dessa ogjorda småsaker som stör mig om jag visste att mina timmar var räknade.
                Det stör mig att jag slutat att träffa goda vänner som jag "en dag” skulle ta kontakt med.
                Det stör mig att jag inte skriver de brev
                som jag tänkte skriva "en av de här dagarna".
                Det stör mig och gör mig ledsen att jag inte sagt till mina föräldrar, syskon och barn, tillräckligt ofta, hur mycket jag älskar dem.

Nu försöker jag att inte försena, hålla tillbaka eller spara något som skulle kunna berika våra liv med skratt eller glädje.
                Och varje dag säger jag till mig själv att idag är det en speciell dag,...
                Varje dag, varje timme, varje minut... är speciell.

Avslutningsvis sänder jag en tanke till Mickes familj och nära vänner.
                VILA I FRID.. Micke "målaren" Ljungberg

//Jörgen Karlsson
                Omdöme får man av erfarenheter, erfarenheter får man av dåligt omdöme.

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip
                  Tycker synd om hans anhöriga, honom själv bryr jag mig inte om, självmord är oerhört fegt och själviskt. Tänk på vad hans anhöriga skall plåga sig själva med att. Är det mitt fel, kunde vi gjort något som kund hindra det etc.
                  Vad kriget i Irak anbenangar så är krig alltid fruktansvärt men hör inte in i detta sammanhang. Känner personligen inget för Irakierna, känns lite för långt bort för min del.
                  Själviskt och själviskt. Det är nog inte så lätt att sätta sig in i huvudet på nån som lider av depressioner.
                  Som autograf eller?

Kommentera

Om en person som lider av depression skulle förstå era argument (att allt går att lösa, att det är fegt och själviskt att begå självmord, etc) skulle inte finnas personer som lider av depresion. Eller hur? Att förstå varför mår man dåligt och att kunna lösa sina problem själv (av egen kraft) då depresionen försvinner av sig själv, eller hur? Men de som är djupdeprimerade kan inte tänka på samma sätt, dem har inte den insikt. Tyvärr!
                    Tight lines!
                    CDan

Kommentera

Skall inte uttala mig om vissa uttalanden i denna tråd, ni är inte värda det.

JAG tycker SYND om Mikael Ljungberg, att hans skulle behöva drabbas av den många gånger dödliga sjukdomen depression. Detta gäller ALLA som har drabbats av depressionens verkningar, både direkt och indirekt som anhörig.

Hoppas du tar en brottningsmatch med änglarna nu Micke.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 411 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      86 456 visningar
                      0 gillar