Sommardäck - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sommardäck

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sommardäck

Någon som har tips på ett par bra sommardäck man ska leta efter till nästa säsong till en Saab 95 och en Peugot 206.

Märke och erfarenheter från någon som kan däck?
    Henric Olsson

http://heinrich1979.blogspot.se/

continental sportcontact 2 har jag kört mycket med. Flera konbanor och många mil på väg. haft de både på min förra bil en mini s med ställbart chassi och hela klabbet. Samt på min saab 95. De rekommenderar jag varmt. Finns sportcontact 3 nu vilket inte borde vara sämre

Kommentera

Hankook Ventus Prime 2 K115

Kommentera

Kuhmo om du vill ha lite billigare men som ändå ger bra grepp och komfort. Dock slits deras däck väldigt snabbt, så frågan är hur ekonomiskt det blir i långa loppet.

Vill du däremot lägga några kronor extra och verkligen få riktigt fina sulor är det bara Continental som gäller. Jag kör över 6000 mil om året och jag kommer aldrig ha något annat på min bil. När jag bytte sulor nyss blev det Conti Sport Contact 5 som åkte på.

Kommentera

Jobbar med detta och rekommenderar alltid Continental till mina kunder. Kör alltid själv på det och är nöjd. Dessutom så vinner de ofta de tester som görs. I och med den nya EU märkningen så är det lättare att hitta rätt även om man inte är expert. Det viktiga att kolla på är våtgreppet, det skiljer upp till 20 meter i bromssträcka mellan ett A och ett F däck. Så det kan vara helt avgörande för om man får stopp i tid eller ej.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Jag har kört ContiSportContact sedan generation 1. Lämnar inget övrigt att önska. Förutsatt att man söker ett prestandadäck som möjligen bullrar mer än komfortvarianter.

Kommentera

Jag kör Michelin primacy 3 på min 9-5 à och är riktig nöjd med både grepp och buller . Hade Continental sportcontact innan men tycker dom bullrar för mycket annars inget fel på dom heller .

Kommentera

Beror på vad man gillar, själv gillar tystnaden och lugnet i bilen när man ska köra lite längre. Så jag rekommenderar inte "sportdäck" då dessa brukar låta lite mer. Finns relativt tysta däck med bra egenskaper men då får man vara beredd på öppna plånboken.

Kör man lite som en F1 förare och alla rödljus är starten på ett nytt rejs sportdäck med bra grepp men låter mer

Lite individuellt vad man ska välja men en stor varning är dessa billiga kina däck, man köper inte billiga taiwan kådisar om man ska ha kul en kväll i thailand. Då behövs det rejält gummi som håller måttet och samma gäller i en bil när livet är som insats varje meter man kör
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                12 svar
                1 432 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mathias 70  
                Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                259 svar
                87 279 visningar
                0 gillar