Regeringen, vad händer ?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regeringen, vad händer ?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regeringen, vad händer ?!

Vad är det som händer ????

vad kommer detta leda till ? Hur kommer detta påverka oss fiskare ? Kommer det finnas pengar kvar till fiskevård ? Vem tar hand om dessa frågor i dagsläget ? Är det eskil som fortfarande sitter där o klappar på sin isterbuk ?

Är det någon som är nöjd med dagens regering ? Alla jag känner är besvikna tom de som röstade för denna regering !
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Är det något särskilt du syftar på? Känns som att jag missat något här.

Kommentera

Förutom miljöministern som eldar med miljövidrig dieselolja och målar båten med giftig förbjuden bottenfärg då eller?

Kommentera

Jaha. Jag trodde i min enfald att det handlade om politik, inte om vad enskilda individer i regeringen gör på sin fritid.

Kommentera

Det hjälper ju att ha ärligt folk som följer lagar och regler i regeringen.

Nej det ska fuskas med bygglov och bottenfärg. Det är samma visa efter varenda val, spelar ingen roll om dom är röda eller blå.

"dom är bara vanligt folk dom med" , nej det tycker fan inte jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
            Jaha. Jag trodde i min enfald att det handlade om politik, inte om vad enskilda individer i regeringen gör på sin fritid.
            Hmm, ja om man är politiker och som i det här fallet är med om att driva igenom lagar som förbjuder just dessa giftiga substanser i olika sammanhang handlar det väl ganska mycket om politik...

Kommentera

Fast jag är faktiskt mest intresserad av vad regeringen gör för att förbättra miljön genom olika reformer, åtgärder, etc. Vad en enskild person gör på sin fritid påverkar inte miljön nämnvärt.
              Och dessutom är jag intresserad av vad ts syftade på när han startade tråden, han har inte utvecklat sitt resonemang ännu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                Fast jag är faktiskt mest intresserad av vad regeringen gör för att förbättra miljön genom olika reformer, åtgärder, etc. Vad en enskild person gör på sin fritid påverkar inte miljön nämnvärt.
                Och dessutom är jag intresserad av vad ts syftade på när han startade tråden, han har inte utvecklat sitt resonemang ännu.
                Regeringen och MP saknar egenda för miljön i stort. Att MP vill framstå som miljökämpar är i mina ögon en illusion. Man är ett kärnkraftsfientligt parti och klär denna hatkampanj i miljökläder. Men miljö är så oändligt mycket mer, och detta är något dom visar total okunnskap om eller ovilja att beröra. Ser man på ren miljöpåverkan är vind inget guld å gröna skogar som dom gärna vill tro. Vind måste backas upp med något, som tex snabb reglerkraft i form av Olja, kol som i Danmark eller vattenkraft i Sverige. Och vattenkraft vet nog alla hur det påverkar.

Men vad vill dom när det gäller alla andra områden ? ? Vet att MP hade på förslag att förbjuda giftfärg i Östersjön ! Men det har ju deras egen partiledning visat med eftertryck hur man bryr sig i den frågan.

Och du tänker helt fel. Vår påverkan på miljön är i HÖGSTA GRAD beroende på vad varje enskild person gör. Av den enkla anledningen att ALLA försvarar sig med att säga just dom orden du gör (vad jag gör påverkar inte miljön nämnvärt). Det är lätt att lura sig och tro att industrin är bovarna när man läser om hur något företag släppt ut 20 ton av något giftigt ämne. Vad man glömmer då är att vi enskilda personer är mycket värre. Vi har ca 1 000 000 fritidsbåtar i Sverige, om var och en målar med kopparfärg innehållande 100 gram koppar motsvarar det 100 TON koppar. För att inte nämna all annat gift som dessutom ingår.

Vår miljö är beroende av vad du och jag gör som enskild person och vi konsumenter är den största miljöboven sett i samlad påverkan. Allt annat är att ljuga för sig själv som argument för att slippa bry sig.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Jag fascineras otroligt över detta tjat om hur Åsa Romsons båtmålning skulle spegla miljöpartiets politik. Jag undrar om samma personer tyckte moderaterna med Billström i spetsen stod för en "homosexuell asylpolitik", eller med Litorin var ett exempel på hur moderaterna var ett "torskparti i jakt på att köpa sexuella tjänster".

Näe, det vore för debatten bättre om vi kunde enas om att vad politiker gör på fritiden; må det vara köpa toblerone, köpa prostituerade eller måla båtar, kan vara klandervärt och skandalöst men inte nödvändigtvis ett politiskt manifesterande. Politiker måste få tillåtas att gå på toaletten, göra fel och rätta till, oavsett partilinje.

Var jag än står politiskt tycker i alla fall fiskaren i mig att det är positivt att vi fått en regering med i alla fall ett parti med en tydlig miljöagenda. Vår miljö styrs nämligen inte av och kan inte reduceras till personliga och enskilda val utan kräver även reglering av industri bortom enskildas kontroll.
                  Så istället för att spekulera i vad som skulle hända om 1 000 000 båtar målades med kopparfärg (för övrigt ett bra exempel på betydelsen av lagstiftning som normerande) kan man ju sätta sig ner och räkna på vad avskaffandet av handelsgödselskatten inneburit för vattenmiljön. Ett problem som inte är påhittat.

Kommentera

Vi har olika syn på saker och ting. Orkar inte gå in i sakfrågor men i mina ögon bedriver MP pseudo-politik när det kommer till verklig miljö.

Som fiskaren i mig så tycker jag att det är bedrövligt att vi fått dessa skämtfigurer till att styra vårat land.
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 439 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    87 933 visningar
                    0 gillar