Politiska diskussioner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Politiska diskussioner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
    Så med andra ord, dags att införa lite avrättningar för dom som inte är arbetsföra
    Grattis du har löst problemen med köerna på sjukhusen, ålderdomsvården, mm, mm.

Antar att du anmäler dig frivilligt som bödel. Eller ska vi bara låta dom svälta och frysa ihjäl?
    Din pension har du väl ändå arbetat dig till (i vissa fall).
    Men borde inte bara de starka överleva?

Kommentera

Den pensionsavgift man betalar in nu sparas inte till dess man blir pensionerad utan förbrukas på utbetalningar till nuvarande pensionerade.
      Om ingen jobbar i framtiden kommer det inte in något att ge till dem som jobbar i dag när de ska pensioneras.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
        Din pension har du väl ändå arbetat dig till (i vissa fall).
        Men borde inte bara de starka överleva?
        Angående pensionen, så är det som BeBest skrev, så du är antagligen rökt.
        A-kassan, det är inget bidrag, det är en försäkring som du betalar till.
        Och det är likadant med arbetsskador, mm, mm.

Givetvis så är jag för att man ska göra rätt för sig, men jag är helt emot att man ska drabbas av ekonomiskruin bara för att men ska sätta dit fuskare, många helt oskyldiga drabbas, folk som har jobbat och blivit skadade som nu förklaras friska av en läkare som inte ens har träffat dom. Folk som då skickas från en rehabilitering till arbetsförmedlingen, bara så att förmedlingen ska förklara dom sjuka och skicka dom tillbaka och där får man veta att dom visst är friska.
        Resultatet en ny klass med folk som inte har någon försörjning.

Så du tycker att vi bör slå ihjäl dom?
        I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
        http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
        http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

v_skogh.."Men borde inte bara de starka överleva?"

Vad är enligt dig stark?

Kommentera

Mycket som gör att sossar mm får massor av röster är då våra fackförbund leder häxjakt mot allt som inte är rött och leder sina medlemmar mot vad de alltid tror är rätt !
            Själv tycker jag de beter sig som maffian , tex då några ungdomar på vårat jobb inte ville gå med i ett fack (metall) så for ena "fackpampem" runt till dem och hotade med att de skulle bli av med jobb mm. Sen körde han med att om de gick med i facket så skulle de få räkna sin tid på jobbet och ha chans att få komma igen.
            Nu blev jag själv arbetslös och for på möten som vårat fack höll mm . Där skyllde de allt på den blåa alliansen och då jag råka säga att det var ju sossarna som genomförde vissa beslut de pratade om , så blev dom helt vilda som och elda upp sig trots jag hade rätt.
            Nu har jag själv inte röstat blått, men det är ju som sandlådenivå på dessa förbund på hur de beter sig och skyller ifrån sig mm.

Det sämsta Alliansen har gjort är att i en Lågkonjunktur sänka A-kassan. Det är ju då man skall höja den för att öka stimulansen. De som redan har pengar slösar inte mer i en lågkonjunktur, utan det är småbarnsfamiljer mm som står för tillväxten då. Men när det väl blir högkonjunktur igen så tar jag hellre en sänkning för att få de flesta sugna på jobb .

Kanske detta som gör att Alliansen har gått så bra ?

Men politiken som högern driver drabbar många som redan har det jobbigt !
            Senast ändrad av pasi75; 2009-08-04, 17:10.

Kommentera

Okej, jag sa så enbart för att provocera. Men i grund och botten tycker jag att arbete ska löna sig på ett annat sätt än det som har funnits i sverige.
              Jag har egetnligen ingenting emot att betala för ett välfärdssamhälle men inte i absurdum. När man inte heller får något tillbaka då man behöver det är bedrövligt, tänker närmast på vår sjukvård.
              Jag gjorde en gång ett snabbt överslag och kom fram till att jag betalat tillbaka det jag kostat staten vid en ålder av 23 år. Senaste stora utgift samhället har bekostat är förlossningen av min dotter och det är jag glad för, men med ett annat skattetryck hade jag gladeligen betalat det själv.

Kommentera

Även denna borde fler folk se:

Kommentera

Själv anser jag att a-kassan borde säknas ett snäpp.. Här har vi ju trots allt folk som klarar av att arbeta och kassan ska inte vara mer än ett sätt att överleva kortare arbetslösa tillfällen.. Alla känner vi nog nån som ser a-kassan som en semester, så ska det inte vara..
                  Socialbidragen tycker jag ligger ganska bra i nivå idag, kanske borde dom vara lite mer reglerade av inflationskurvorna.. Gå upp när priserna går upp, ner när det motsatta sker..
                  Sjukpenningen tycker jag är helt ok på 80%, det är ju trots allt en temporär lösning och personen ska tillbaka i arbete så snart som möjligt.. Är skeptisk över den relativt snabba utförsäkringen vi har.. Visst finns det väl de som behandlar sin sjukskrivning som de behandlar a-kassan, lite extra semester helt enkelt.. Men å andra sidan är det nog värt dom få äggen jämfört med att cancersjuka mfl. blir utförsäkrade.. Det är ju rent ut sagt förjävligt..
                  Sjukpension och ålderspension är rätt ok med i mina ögon, däremot borde garantinivån höjas ganska rejält.. Som det går till idag så räknas de 8 sista årens inkomst som mall för nivån på sjukpensionen.. Vilket är ganska kass om man inte hunnit jobba 8 år (ung kille/tjej som blir handikappad i arbetet och har pluggat innan) eller det klassiska med några gäng års aktivitets/rehabiliteringsbidrag och sjukskrivningar innan man får sjukpension.. Samma med ålderspensionen.. Finns fortfarande många gamla tanter som varit hemmafruar och knappt har råd med tak över huvudet..

Summerat, sänk akassan och håll resten på nuvarande nivå.. Se över minimibeloppen dock..

Kommentera

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
                    Säga vad man vill om Mona, men är hon den skarpaste kniven i sossarnas låda, vill jag helst avböja från att rösta på dem, så arbetare jag är.

Kommentera

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
                      v_skogh, Att den blåa alliansen vann valet sist är det absolut bästa som hänt sverige på länge.

Ja dom har blivitt ett riktigt "arbetarparti", men gudbevare dig om du är sjuk, arbetslös, pensionär, arbetskadad eller något liknande.
                      Exakt...vill vi verkligen ha det som stackars USA?

Här är ett fint litet videoklipp som jag tycker är värt att kolla igenom =)
                      --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 435 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 431 visningar
                      0 gillar