Ursprungligen postat av HenkeW
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Polarens abborre 200..
Collapse
X
-
Kör C&R på all fisk jag får men i vissa fall när kroken sitter riktigt dumt så jag måste avliva fisken då tar jag hem och käkar den. På så sätt kommer det iaf något gott ut ur det hela med tragiskt krokad fisk.
Sen som vissa här säger, det är upp till var och en hur man gör. Tråkigt bara att en abborre med rom i inte fick komma tillbaka i vattnet.
Kommentera
-
Jag hoppas verkligen du hittar den (alltså jag tror på dig, vill bara se den!)Ursprungligen postat av Nito Visa inläggska leta fram bilden på polarens bobbare på 2,7kg utan hängbuk, den högg på en stor Jerk, trodde inte mina ögon
=
Kommentera
-
Fast tyvärr så tas det upp för lite rovfisk, eftersom den oftast ratas som matfisk, undantaget kanske är abborre..Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inläggC&R är väl upp till var och en som fiskar?, finns många sportfiskare som tar hem matabborre/gös mfl
Men gädda är i många vatten ett problem å måste decimeras med olika metoder, så den kan med gott samvete avlivas i alla vattendrag å ges till katten.. och om nu nån sjö skulle få ovanligt lite med gädda, så grattis, där blir det säkert ett bättre fiska av alla andra arter..Senast ändrad av uppköparn; 2012-06-18, 11:08.
Kommentera
-
Ganska märkligt uttalande faktiskt...Ursprungligen postat av uppköparn Visa inläggFast tyvärr så tas det upp för lite rovfisk, eftersom den oftast ratas som matfisk, undantaget kanske är abborre..
Men gädda är i många vatten ett problem å måste decimeras med olika metoder, så den kan med gott samvete avlivas i alla vattendrag å ges till katten.. och om nu nån sjö skulle få ovanligt lite med gädda, så grattis, där blir det säkert ett bättre fiska av alla andra arter..
Äter du mycket fisk som inte är rovfisk? Du kanske brukar mumsa mört på kvällarna? Gädda kan definitivt INTE med gott samvete avlivas i alla vattendrag och ge till katten, om du tror det så vet du inte så mycket om gäddans bestånd utanför din egen hemort.
Kommentera
-
Skulle vilja påstå att mer eller mindre alla arter du hittar i fiskdisken är rovfiskar. Vilka undantag skulle du annars mena?Ursprungligen postat av uppköparn Visa inläggFast tyvärr så tas det upp för lite rovfisk, eftersom den oftast ratas som matfisk, undantaget kanske är abborre..
Men gädda är i många vatten ett problem å måste decimeras med olika metoder, så den kan med gott samvete avlivas i alla vattendrag å ges till katten.. och om nu nån sjö skulle få ovanligt lite med gädda, så grattis, där blir det säkert ett bättre fiska av alla andra arter..
Kommentera
-
Kalla det vad du vill, jag tror säkert de flesta vet vad som avses med rovfisk, å vad gäller gädda så förstör/har den förstört många vatten eftersom den helt tar över om den inte hålls efter..Ursprungligen postat av Lozz Visa inläggGanska märkligt uttalande faktiskt...
Äter du mycket fisk som inte är rovfisk? Du kanske brukar mumsa mört på kvällarna? Gädda kan definitivt INTE med gott samvete avlivas i alla vattendrag och ge till katten, om du tror det så vet du inte så mycket om gäddans bestånd utanför din egen hemort.
Så här finns ingen som äter gädda, den blir i bästa fall kattmat av de i lagom 2-3kg storlek, men eftersom det går att fånga stora mängder så slängs de flesta tillbaka..
Kommentera
-
Jag förstår inte.Ursprungligen postat av uppköparn Visa inläggKalla det vad du vill, jag tror säkert de flesta vet vad som avses med rovfisk, å vad gäller gädda så förstör/har den förstört många vatten eftersom den helt tar över om den inte hålls efter..
Så här finns ingen som äter gädda, den blir i bästa fall kattmat av de i lagom 2-3kg storlek, men eftersom det går att fånga stora mängder så slängs de flesta tillbaka..
Kan du inte svara på citatet jag skrev ovanför
? Där jag efterlyser vilka fiskar du menar som är populära matfiskar i sverige men inte är predatorer?
Dessutom brukar friska vatten klara sig utmärkt själv. Det är inte så att vatten "förstörs" om inte gäddorna hålls tillbaka genom att man tar upp dom... Naturen klarar sånt utmärkt själv.
Kolla på östkusten annars vad som händer när det blir ont om predatorer. Då faller ekosystemen ihop fullständigt. Predatorer behövs för att normala ekosystem ska fungera.Senast ändrad av Sg; 2012-06-18, 16:44.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
-
av PeterlarsHallåj! Fick en julkalender med fiskedrag nu i julas av sambon, tyvär var det en scam och alla drag...1 Foto
-
2025-05-22, 11:44 -
-
Vi drog ut på en av öarna utanför Varholmen i Onsdags och drog vi våra första Horngäddor för året. Här...1 Foto
-
2025-05-09, 07:07 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av KreativaFiskarnGbg, 2025-05-09, 07:07
|
2 svar
361 visningar