Fegt att plocka Gar med båge
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lite att reta up sig på..
Collapse
X
-
Jakt med pilbåge???
Har sett en amerikansk video som visar en björn med en pil i magen efter jakt av nån idiot utan medlidande alls fy tusan!
Maken till lidande den vred sej i plågor nåt rent hemskt, värsta jag sett!!
Aldrig i livet att nåt sånt ska tillåtas i Sverige!!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
´Ursprungligen postat av TAMTAMJanke vet inte vad du är för tomte med det inlägget, jag är INTE emot jakt men då ska det vara med kul och hagelvapen INTE PIL och LUFTGEVÄR!
Bra ide.. skjut du en björn med hagel får vi se hur kul du tycker det är sen.Som det ser ut nu så kommer vädret inte bli bättre i eftermiddag.
Kommentera
-
Hagel är nog bättre än pilbåge i alla fall id-ot!
Är inte intresserad av jakt men respekterar andras intresse, dock ska djuren avlivas fort inte med utdraget lidande av pilbågs typen!
Fy f-nSenast ändrad av TAMTAM; 2006-09-01, 19:22.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Det är väl inget egentligt fel i jakt med pilbåge. Men man måste ju välja vilka djur man skall jaga efter kraften i vapnet.
Man skjuter ju inte ripa med älgstudsaren, och pilbåge efter björn är ju knappast rätt vapen.
Rådjur kan säkert vara ett lämpligt vilt med pilbåge för dem som verkligen kan skjuta. Trots allt så är det ju väldigt många i Sverige som kommer att gå ut och jaga älg nu på måndag fast de är halvblinda och 87 år gamla.
Det kommer att skjutas både hundar och rådjur av någon som "trodde att det var en kalv".
Många jaktlag har ju börjat införa krav på att man skall göra ett enkelt skjutprov varje år innan jakten, annars får man inte vara med i jaktlaget. Det är ett bra steg på vägen. Men är man markägare så kan inget hindra en från att jaga, de får helt enkelt gå ur jaktlaget och jaga själv på sin mark.
PS. Jag har personligen tagit de flesta av proven för jägarexamen men är inte heller intresserad av jakt.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Angående jakt med luftgevär så finns det ju idag licenspliktiga gevär som räknas som Klass 3, alltså samma som 22´or etc.
Jag har själv skjutit ett sådant gevär med 5,5 mm diaboler, på över 70 meter prickade jag en 0,5 liters Cola-flaska så visst går de att skjuta med. Men personligen så skulle jag inte använda ett sådant till jakt. Minst 22 Magnum skall det vara tycker iaf. jag. Man vill ju inte börja att sikta ovanför bytet på långa håll.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
|
5 svar
1 169 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg