Förmodligen en räkimitation typ pattegrisen dom brukar va effektiva, jag har inte kört bombarda efter Hö på senare tid, är för lat för att göra det i ordning, sätter mig nog imorgon och fixar till 2 i olika vikter, med rätt spö kan man kasta dom riktigt långt, dom samlar inte gräs och tång på samma sätt som drag vilket borde va en enorm vinst när man fiskar i det dynghålet jag gör....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Jag brukar köpa varje år men använder aldrig dom, det är för jobbigt att sätta ihop, men tror det blir av detta året, skulle blåsa 14 m/s i morgon och då stannar jag nog hemma, blir så förbannat blött på pirarna, men sedan ser det ok ut för några dagar framåt, här nere får man ta chansen vid sidvind, pålandsvind blir så skitigt att man riktigt ser stora tång-klumpar flyta runt blandat med gräs,helt omöjligt att fiska,, Malmö brukar va bättre, hur är klagshamn vid pålandsvind ?orkar inte pilla med Bombarda och kastdobbar.
Kommentera
-
Skall jag vara helt ärlig så provar jag mig runt. Fiskar kort stund på en plats. 5-10 kast. Händer inget flyttar jag mig. fördel med Klaghamn är att man snabbt kan byta från söder, väster och norr. Bara flytta på sig. Nånstans står fisken runt Klagshamn.
Jag har fått fisk både påland och frånland vind. jag är ingen Einstein på detta. Men där maten finns står fisken. Om det är ström eller vind? Vet ej. Jag söker fisken. står inte härvar i timmar på samma plats om jag inte får något.
Så jag har bara ett råd. Fiska av, rör på er. Finns där fisk som vill hugga så får du hugg första 5 - 10 kasten. Får du bra med hugg och fisk är det värt stanna kvar. Då kan det stå mycket fisk just där.
Som det gjorde idag för mig. Hade kanonplats fram till 17. Sen tvärdog det. Då var det dags åka hem.
Och märk att jag haft bra fiske mitt på dagen hela dagen.
Kommentera
-
Att folk står lite omotiverat med vadare kan ha en så enkel förklaring som att de kommer från ett annat ställe. Har själv börjat fiskedagar på perfekta platser för vadare för att avsluta dagen på en pir
Ovala fjäderringar är kanon, starkare och mindre risk för att ett leke eller en krok ska leta sig ut. Har själv tänkt komplettera med fler men de verkar ha varit restade länge förutom i de största storlekarna, var hittade du dom?Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
-
Jag hade vadare i Klagshamn sist men jag gick aldrig ut i vattnet för jag brukar stå några timmar på land innan jag börjar traska runt i vattnet, men jag kör med andasvadare så det är som att stå i vanliga byxor och skor
Vart parkerar du när du ska till södra sidan?
Jag körde iaf ner till den stora öppna markytan vid hoddorna men jag är osäker på om man får stå där samt att det är en enskild väg.
MvhMed vänliga hälsningar Linus "Drutten" Holmberg!
Kommentera
-
Ta vänster när du kommer fram där vägen delar sig mot hamnen och badplatsen. In till vänster mellan två betonggrisar går en grusväg ner till vattnet och vindsurfingklubben. Där får du köra. Ställ dig ut med vattnet men spärra inte vägen ut mot udden vid bommen. Det är brandgata ifall brandkår måste fram. Då knuffar de ner din bil i vattnet eller drar brandslang genom dina rutor.
Kommentera
-
I med kaffet sen drar jag ut. Hoppas på större fisk idag. Vinden är okej. Vädret är okej.
Vi hörs ikväll om resultatet.
http://www.dmi.dk/dmi/danmark/region...ten/kbhnsj.htm
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
609 visningar